چهل حدیث از پیامبر.pdf
606.7 KB
چهل حدیث کوتاه و گهربار از پیامبر اکرم (ص)
به همراه ترجمه منظوم و منثور
به همراه ترجمه منظوم و منثور
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
یارسول الله!
مثل تودیگر
درپهنه زمین
تکرارنخواهد شد
امابا تکرار
صلوات بر تو
نورحضورت رادر
قلب خوداحساس میکنیم.
مثل تودیگر
درپهنه زمین
تکرارنخواهد شد
امابا تکرار
صلوات بر تو
نورحضورت رادر
قلب خوداحساس میکنیم.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
صحنه ای ازفیلم"زمزمهٔ محبّت"،
ساخت سال ۱۳۴۴بابازی امیرشروان درنقش معلمی به نام "آینده".
ساخت سال ۱۳۴۴بابازی امیرشروان درنقش معلمی به نام "آینده".
سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) به همه دوستداران و عاشقان آن حضرت تسلیت باد
حضرت امام رضا (ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند و در آخرین روز ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسیدند.
دوران حیات و امامت حضرت امام رضا (ع)، دوران اوجگیرى گرایش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و گسترش پایگاههاى مردمى خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
با اوجگیری تمایلات مردم به امام هشتم شیعیان جهان (ع)، مامون خلیفه عباسی با دسیسه چینی، ایشان را مسموم و شهید نمودند.
حضرت امام رضا (ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشودند و در آخرین روز ماه صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسیدند.
دوران حیات و امامت حضرت امام رضا (ع)، دوران اوجگیرى گرایش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و گسترش پایگاههاى مردمى خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
با اوجگیری تمایلات مردم به امام هشتم شیعیان جهان (ع)، مامون خلیفه عباسی با دسیسه چینی، ایشان را مسموم و شهید نمودند.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
مرید کردن دانش آموز خطرناک است
🌺🌹🌺
مرید کردن به این معنی که دانش آموز به مربی ارادت و اعتمادی پیدا کند که اندیشه و نظارت او از دست برود؛ خطرناک است.
در برابر روحانی هم باید همین روش را داشت.
اعتماد به مربی خوب است، اما به چه بهایی؟ این روش که «هر عیب که سلطان بپسندد، هنر است» روش غلطی است.
مربی نباید شاگرد را مرید خودش بار آورد و خوش حال باشد که تا یک کلمه می گوید یا اشاره می کند، شاگرد دربست قبول می کند، والدین هم همینطور.
مرید و وابسته کردن ساده است، ولی بصیرت دادن مشکل! مربی اگر شاگرد را به خود وابسته کند که با ذائقه او همه مسائل را بسنجد کار دشواری نکرده است. طفل به دلیل ظرفیت کم خود، در مربی غرق و حل می شود و جرأت نمی کند درباره مطلبی قبل از این که مربی چیزی بگوید، حرف بزند یا اظهار نظری کند.
روش انبیا این بود که به مردم بصیرت و نور و ملاک می دادند تا خودشان قضاوت کنند و نتیجه بگیرند.
راهنمایی در حد اعطای ملاک خوب است؛ ولی برای او نتیجه گیری کردن صحیح نیست. نتیجه را باید خود فرد کشف کند. طفل هر چیزی را که بدون کمک مربی نتیجه گیری کند، متعلّق به خودش می داند و به آن عقیده پیدا می کند.
در حالت مریدی، اگر روزی شاگرد به مربی بی
عقیده شود، این خطر وجود دارد که در تمامی آنچه از مربی شنیده است شک کند! اما اگر از همان روز اول، مطالب را با ملاک بفهمد و نتیجه گیری کند اعتقاداتش را از دست نمی دهد؛ از این جهت مربیان باید با برنامه، استقلال متربّی را محفوظ نگاه دارند.
🌺🌹🌺
مرید کردن به این معنی که دانش آموز به مربی ارادت و اعتمادی پیدا کند که اندیشه و نظارت او از دست برود؛ خطرناک است.
در برابر روحانی هم باید همین روش را داشت.
اعتماد به مربی خوب است، اما به چه بهایی؟ این روش که «هر عیب که سلطان بپسندد، هنر است» روش غلطی است.
مربی نباید شاگرد را مرید خودش بار آورد و خوش حال باشد که تا یک کلمه می گوید یا اشاره می کند، شاگرد دربست قبول می کند، والدین هم همینطور.
مرید و وابسته کردن ساده است، ولی بصیرت دادن مشکل! مربی اگر شاگرد را به خود وابسته کند که با ذائقه او همه مسائل را بسنجد کار دشواری نکرده است. طفل به دلیل ظرفیت کم خود، در مربی غرق و حل می شود و جرأت نمی کند درباره مطلبی قبل از این که مربی چیزی بگوید، حرف بزند یا اظهار نظری کند.
روش انبیا این بود که به مردم بصیرت و نور و ملاک می دادند تا خودشان قضاوت کنند و نتیجه بگیرند.
راهنمایی در حد اعطای ملاک خوب است؛ ولی برای او نتیجه گیری کردن صحیح نیست. نتیجه را باید خود فرد کشف کند. طفل هر چیزی را که بدون کمک مربی نتیجه گیری کند، متعلّق به خودش می داند و به آن عقیده پیدا می کند.
در حالت مریدی، اگر روزی شاگرد به مربی بی
عقیده شود، این خطر وجود دارد که در تمامی آنچه از مربی شنیده است شک کند! اما اگر از همان روز اول، مطالب را با ملاک بفهمد و نتیجه گیری کند اعتقاداتش را از دست نمی دهد؛ از این جهت مربیان باید با برنامه، استقلال متربّی را محفوظ نگاه دارند.
با توجه به فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی و ضرورت آموزش فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی
#دفتر_مشاوره دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) جلسه ای تحت عنوان « آسیب شناسی شبکه اجتماعی» با حضور تمامی دانش آموزان پایه دهم برگزار نمود .
این جلسه روز چهارشنبه 1/8/98 با سخنرانی جناب آقای ابراهیم مهرانی «کارشناس امور رسانه نیروی انتظامی »در سالن اجتماعات دبیرستان برگزار گردید .
#دفتر_مشاوره دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) جلسه ای تحت عنوان « آسیب شناسی شبکه اجتماعی» با حضور تمامی دانش آموزان پایه دهم برگزار نمود .
این جلسه روز چهارشنبه 1/8/98 با سخنرانی جناب آقای ابراهیم مهرانی «کارشناس امور رسانه نیروی انتظامی »در سالن اجتماعات دبیرستان برگزار گردید .
🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳
انتخابات شوراهای دانش آموزی یک آمادگی برای حضور دانش آموزان در مناسبتهای اجتماعی به منظور ایفای نقش پُر رنگ تر در آینده جامعه میباشد.
بدین منظور انتخابات #شورای.دانش.آموزی در تاریخ 98/8/1 با حضور فعال دانش آموزان دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) برگزار گردید.
🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳
انتخابات شوراهای دانش آموزی یک آمادگی برای حضور دانش آموزان در مناسبتهای اجتماعی به منظور ایفای نقش پُر رنگ تر در آینده جامعه میباشد.
بدین منظور انتخابات #شورای.دانش.آموزی در تاریخ 98/8/1 با حضور فعال دانش آموزان دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) برگزار گردید.
🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳
اسامی کاندیدا های #شورای_دانش_آموزی به ترتیب عبارت اند از :
1- سید شایان احمدی دهم ریاضی 1
2- ارشیا تاجرزاده دهم انسانی
3- علی رحمتی یازدهم تجربی 2
4- مهدی شاهمرادی یازدهم ریاضی 2
5- عرفان شاهین یازدهم تجربی 2
6- امیرحسین شجاعی یازدهم تجربی 2
7- پارسا شیرانی یازدهم ریاضی 2
8- محمد حسین طالبیان دوازدهم تجربی 3
9- نریمان طاهر نژاد دهم انسانی
10- سید احسان طباطبایی دهم ریاضی 3
11- امیرمحمد طباطبایی یازدهم ریاضی 2
12- بهنود عبودیت یازدهم ریاضی 2
13- اکبر عربیان یازدهم ریاضی 2
14- محمد عسگری دوازدهم تجربی 3
15- احمد فلاحی دهم انسانی
16- نیما نادعلی دهم ریاضی 4
17- طاها نصر اصفهانی یازدهم تجربی 4
🕊
1- سید شایان احمدی دهم ریاضی 1
2- ارشیا تاجرزاده دهم انسانی
3- علی رحمتی یازدهم تجربی 2
4- مهدی شاهمرادی یازدهم ریاضی 2
5- عرفان شاهین یازدهم تجربی 2
6- امیرحسین شجاعی یازدهم تجربی 2
7- پارسا شیرانی یازدهم ریاضی 2
8- محمد حسین طالبیان دوازدهم تجربی 3
9- نریمان طاهر نژاد دهم انسانی
10- سید احسان طباطبایی دهم ریاضی 3
11- امیرمحمد طباطبایی یازدهم ریاضی 2
12- بهنود عبودیت یازدهم ریاضی 2
13- اکبر عربیان یازدهم ریاضی 2
14- محمد عسگری دوازدهم تجربی 3
15- احمد فلاحی دهم انسانی
16- نیما نادعلی دهم ریاضی 4
17- طاها نصر اصفهانی یازدهم تجربی 4
🕊
#انجمن_اولیا_و_مربیان
اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) دوره دوم در تاریخ 98/7/24 با حضور اعضا منتخب انجمن ، مدیریت و معاونین دبیرستان برگزار گردید.
در این جلسه که با هدف آشنایی با روند امور و تعیین هئیت رئیسه انجمن برگزار گردید . اعضا هیئت رئیسه به شرح فوق مشخص گردیدند .
📜
اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) دوره دوم در تاریخ 98/7/24 با حضور اعضا منتخب انجمن ، مدیریت و معاونین دبیرستان برگزار گردید.
در این جلسه که با هدف آشنایی با روند امور و تعیین هئیت رئیسه انجمن برگزار گردید . اعضا هیئت رئیسه به شرح فوق مشخص گردیدند .
📜