Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
بنام خدا
🏴🏴🏴
خبر کوتاه بود و ناگوار. سقوط هواپیمای اوکراین تیتر یک روزنامه های سراسر کشور شد.
بعد از انتشار لیست اسامی سرنشینان این هواپیما متوجه حضور تعدادی از نخبگان و دانشجویان عزیز کشورمان شدیم. در این بین نامی آشنا به چشم می خورد.《 فاطمه قاسمی》 دانش آموخته بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع) که به همراه همسرش در این سانحه جانسوز جان خود را از دست داد. درگذشت این دانش آموخته عزیزمان، خانواده بنیاد را بهت زده و غمگین ساخت؛ و اندوهمان از این اتفاق تلخ را بیشتر کرد.
و چه دردناک که خانواده هایشان با ذوق و امید آن هارا، راهی کرده بودند؛ اما چه کسی می دانست که مقصدشان به سردی خاک ختم می شود.
افسوس که این نوابغ آینده ساز را از دست دادیم و این همه نبوغ به زیر خاک رفت.
ایران تعدادی از فرزندان نخبه خود را از دست داد و غم هجران هر کدام داغی بزرگ بر دل وطن گذاشت.
درگذشت تمامی عزیزان در این سانحه دلخراش را به خانواده این بزرگواران تسلیت می گویم؛ و از خداوند متعال برای بازماندگان طلب صبر می کنم.
علی فقیه
مدیرعامل بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
🏴🏴🏴
خبر کوتاه بود و ناگوار. سقوط هواپیمای اوکراین تیتر یک روزنامه های سراسر کشور شد.
بعد از انتشار لیست اسامی سرنشینان این هواپیما متوجه حضور تعدادی از نخبگان و دانشجویان عزیز کشورمان شدیم. در این بین نامی آشنا به چشم می خورد.《 فاطمه قاسمی》 دانش آموخته بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع) که به همراه همسرش در این سانحه جانسوز جان خود را از دست داد. درگذشت این دانش آموخته عزیزمان، خانواده بنیاد را بهت زده و غمگین ساخت؛ و اندوهمان از این اتفاق تلخ را بیشتر کرد.
و چه دردناک که خانواده هایشان با ذوق و امید آن هارا، راهی کرده بودند؛ اما چه کسی می دانست که مقصدشان به سردی خاک ختم می شود.
افسوس که این نوابغ آینده ساز را از دست دادیم و این همه نبوغ به زیر خاک رفت.
ایران تعدادی از فرزندان نخبه خود را از دست داد و غم هجران هر کدام داغی بزرگ بر دل وطن گذاشت.
درگذشت تمامی عزیزان در این سانحه دلخراش را به خانواده این بزرگواران تسلیت می گویم؛ و از خداوند متعال برای بازماندگان طلب صبر می کنم.
علی فقیه
مدیرعامل بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
الهی هر شب به آسمان نگاه می ڪنیم
و می اندیشیم در این آرامش شب
چہ بسیار دلها ڪه غمگینند
خدایا تو آرام دلهایشان باش
و می اندیشیم در این آرامش شب
چہ بسیار دلها ڪه غمگینند
خدایا تو آرام دلهایشان باش
بی تجربه
متولد میشویم...
با جرات زندگی میکنیم...
و با حیرت میمیریم!
تنها چیزی که فروغش
به خاموشی نمی گراید
محبت
و دوستیهای پاک است....
متولد میشویم...
با جرات زندگی میکنیم...
و با حیرت میمیریم!
تنها چیزی که فروغش
به خاموشی نمی گراید
محبت
و دوستیهای پاک است....
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
شايد داشتن فرزندی محتاط كه قبل از دست زدن به هر چيزی اول به چشمان مادرش نگاه كند يا بدون اجازه مادرش دست از پا خطا نكند، آرزوی بسياری از والدين باشد!
اما بد نيست بدانيد كودكی كه حتی برای آب خوردنش هم منتظر گرفتن تاييد از مادرش است، احتمالا در بزرگسالی با اختلال وسواس درگير میشود.
مادران مضطربی كه با كنترل كودکشان سعی میكنند، استرس خودشان را كنترل كنند، كودكانی پر از ترس و اضطراب تربيت میكنند.
پس نگذاريد ترسهای شما باعث تربیت کودکانی ترسو و مضطرب و وسواسی شود.
اما بد نيست بدانيد كودكی كه حتی برای آب خوردنش هم منتظر گرفتن تاييد از مادرش است، احتمالا در بزرگسالی با اختلال وسواس درگير میشود.
مادران مضطربی كه با كنترل كودکشان سعی میكنند، استرس خودشان را كنترل كنند، كودكانی پر از ترس و اضطراب تربيت میكنند.
پس نگذاريد ترسهای شما باعث تربیت کودکانی ترسو و مضطرب و وسواسی شود.
Forwarded from روانشناسی تربیت
اگر قرار بود یک بار دیگر فرزندم را بزرگ کنم:
کمتر خودم را جدی میگرفتم، اما جدیتر با او بازی می کردم.
دشتهای بیشتری با او میپیمودم و ستارگان بیشتری را با او تماشا میکردم.
کمتر او را میکشیدم که تندتر راه برود و بیشتر او را در آغوش میکشیدم.
رفتار خشک و سخت گیرانهام را کمتر به کار میبردم و در عوض بیشتر حمایتش میکردم.
به جای فکر کردن به ساختن خانه، اعتماد به نفس او را بهتر میساختم.
@niktarbiat
کمتر خودم را جدی میگرفتم، اما جدیتر با او بازی می کردم.
دشتهای بیشتری با او میپیمودم و ستارگان بیشتری را با او تماشا میکردم.
کمتر او را میکشیدم که تندتر راه برود و بیشتر او را در آغوش میکشیدم.
رفتار خشک و سخت گیرانهام را کمتر به کار میبردم و در عوض بیشتر حمایتش میکردم.
به جای فکر کردن به ساختن خانه، اعتماد به نفس او را بهتر میساختم.
@niktarbiat
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
استفاده از کلمه "ولی" معذرت خواهی را بی اثر می كند.
موقع عذرخواهی باید نشان دهید از آنچه انجام داده اید پشیمانید، و سعی در جبران دارید ولی طبق تحقیقات، کلمه "ولی" همه این ها را زیر سوال می برد.
موقع عذرخواهی باید نشان دهید از آنچه انجام داده اید پشیمانید، و سعی در جبران دارید ولی طبق تحقیقات، کلمه "ولی" همه این ها را زیر سوال می برد.
Forwarded from جرعه ای از جام علی (ع)
S.mohsen.davazdahemami
https://telegram.me/Fi_Rehabe_Ali :ِ
🔶🔶جرعه ای از جام
علی(۳۹۴)🔶🔶
-------------------------------------ا
"فداها ابوها"
("دردانه" ای که پدرش دور او می گشت)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"زهرا" یا "یاس سفید" یا "تاباننده" یا "تابنده" یا "درخشنده روی"، اگر چه تنها بازمانده پیامبر بود اما تنها فرزند پدر نبود. غیر از "فاطمه" ، دخترانی با نام های زینب، ام کلثوم و رقیه، بوده اند که در زمان پیامبر از دنیا رفته اند. مولف کتاب "الصحیح"، تنها فاطمه را از پیامبر و خدیجه می داند و سه دختر دیگر را دختر خوانده های پیامبر می داند. "فاطمه" پنج سال قبل از بعثت متولد شده است اما بسیاری از منابع شیعی، تولد "او" را سال پنجم داتسته اند. "کوثر"، از القاب فاطمه است. وقتی "عبدالله"، پسر دوم پیامبر از دنیا رفت، عاص بن وائل، از سرکرده های نظام جاهلی، پیامبر را تمسخر نمود و او را "ابتر" (بدون نسل)خواند."عاص"، نماد
نادانی و تجسم تفکر جاهلی بود، همان که تشخص و دوام را تنها در پسر داشتن می داند و دختر را موجب سرافکندگی و خجلت می انگارد اما خالق حکیم و خدای زیبایی ها، مانایی و بقا را در "کوثر" می داند و "فاطمه" کوثر بود که خدا به پیامبر عطا کرد. (انااعطیناک الکوثر) نسل نبی با "زهرا" استمرار یافت و از آن که بدگویی و نادانی نمود، نسلی نماند.
(ان شانئک هو الابتر). یک "دختر" یعنی "فاطمه"، موجب سیادت و مانایی "نبوت" شد. یک گل یعنی" زهرا" عطر آسای همواره "رسالت" و "معنویت" شد. دختری با منزلتی عظیم که "الهه ناز" بود و رسول اکرم و اعظم، ناز او را نیاز می کرد و دور او می گشت و فدای او می شد و برای او چنین می خواند:
(فداها ابوها) "پدرش فدای او باد" "فاطمه"، تجلی یک انسان کامل بود.
اعتبار "زهرا" و اعتلای "فاطمه" تنها برای"پدرش" یا "شوهرش" یا "فرزندانش" نبود بلکه "خودش" نیز اعتزاز و اهتزاز داشت.یک آیینه تمام نمای "انسانیت"، یک "سیره ستودنی" و یک صاحب رسالت و احیاگر حق و منزلت.
"فاطمه"، نشان داد که "زن" بسان او یک الگوی "تمام" است. او نشان داد که این یک میراث جاهلی و سخن ناصواب است. همان که "خلق" و "حق" و "عقل" "زن" را با کاستی ، حرمان و نقصان، همراه می داند، برای همین است که "فاطمه" ،
" فاطمه" است.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مرثیه "علی" در سوک "فاطمه"
**************ا
"سلام بر تو ای پیامبر خدا، سلامی از من و از دردانه(دخترت). هم او که اینک در کنار تو آرام گرفت. هم او که بیشترین شتاب و شوق را برای دیدار تو داشت.
ای رسول خدا، دردانه ات، بردباری مرا برده است و تاب و توانی برایم نمانده است اما موجب شکیبایی ام ، آن است که انبوه فراق و اندوه مصیبت تو را دیده ام...همانا "امانت" باز گردانده شد و آن(روح) که گروگان شده بود، رهایی یافت. اما اندوه، همواره با من است و هر شب، چشم های من بیداراست تا آن هنگام که خدای مرا برای هم نشینی با تو، در آن دیار که باشی، برگزیند.
(یارسول ا..) دردانه ات، درد دل با تو دارد.از دردهایی که امت تو، بر دل او روا داشته اند. برای پرسیدن از فاطمه، اصرار کن. از حال و روزگار(من) نیز
سوال کن. اینها همه در حالی است که از دوران تو هنوز زمانی نگذشته و ذکر تو هنوز از یادها نرفته است. سلام بر شما باد. سلام آن کسی که وداع می کند، نه از آن روی که رنجیده و ناخرسند است. اگر باز می گردم، نه از روی بی رغبتی (ملالت)است و اگر می مانم، نه برای بدگمانی به وعده ای است که خداوند به شکیبایان داده است.
(نهج-خطبه۲۰۲)
https://telegram.me/Fi_Rehabe_Ali :ِ
🔶🔶جرعه ای از جام
علی(۳۹۴)🔶🔶
-------------------------------------ا
"فداها ابوها"
("دردانه" ای که پدرش دور او می گشت)
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
"زهرا" یا "یاس سفید" یا "تاباننده" یا "تابنده" یا "درخشنده روی"، اگر چه تنها بازمانده پیامبر بود اما تنها فرزند پدر نبود. غیر از "فاطمه" ، دخترانی با نام های زینب، ام کلثوم و رقیه، بوده اند که در زمان پیامبر از دنیا رفته اند. مولف کتاب "الصحیح"، تنها فاطمه را از پیامبر و خدیجه می داند و سه دختر دیگر را دختر خوانده های پیامبر می داند. "فاطمه" پنج سال قبل از بعثت متولد شده است اما بسیاری از منابع شیعی، تولد "او" را سال پنجم داتسته اند. "کوثر"، از القاب فاطمه است. وقتی "عبدالله"، پسر دوم پیامبر از دنیا رفت، عاص بن وائل، از سرکرده های نظام جاهلی، پیامبر را تمسخر نمود و او را "ابتر" (بدون نسل)خواند."عاص"، نماد
نادانی و تجسم تفکر جاهلی بود، همان که تشخص و دوام را تنها در پسر داشتن می داند و دختر را موجب سرافکندگی و خجلت می انگارد اما خالق حکیم و خدای زیبایی ها، مانایی و بقا را در "کوثر" می داند و "فاطمه" کوثر بود که خدا به پیامبر عطا کرد. (انااعطیناک الکوثر) نسل نبی با "زهرا" استمرار یافت و از آن که بدگویی و نادانی نمود، نسلی نماند.
(ان شانئک هو الابتر). یک "دختر" یعنی "فاطمه"، موجب سیادت و مانایی "نبوت" شد. یک گل یعنی" زهرا" عطر آسای همواره "رسالت" و "معنویت" شد. دختری با منزلتی عظیم که "الهه ناز" بود و رسول اکرم و اعظم، ناز او را نیاز می کرد و دور او می گشت و فدای او می شد و برای او چنین می خواند:
(فداها ابوها) "پدرش فدای او باد" "فاطمه"، تجلی یک انسان کامل بود.
اعتبار "زهرا" و اعتلای "فاطمه" تنها برای"پدرش" یا "شوهرش" یا "فرزندانش" نبود بلکه "خودش" نیز اعتزاز و اهتزاز داشت.یک آیینه تمام نمای "انسانیت"، یک "سیره ستودنی" و یک صاحب رسالت و احیاگر حق و منزلت.
"فاطمه"، نشان داد که "زن" بسان او یک الگوی "تمام" است. او نشان داد که این یک میراث جاهلی و سخن ناصواب است. همان که "خلق" و "حق" و "عقل" "زن" را با کاستی ، حرمان و نقصان، همراه می داند، برای همین است که "فاطمه" ،
" فاطمه" است.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مرثیه "علی" در سوک "فاطمه"
**************ا
"سلام بر تو ای پیامبر خدا، سلامی از من و از دردانه(دخترت). هم او که اینک در کنار تو آرام گرفت. هم او که بیشترین شتاب و شوق را برای دیدار تو داشت.
ای رسول خدا، دردانه ات، بردباری مرا برده است و تاب و توانی برایم نمانده است اما موجب شکیبایی ام ، آن است که انبوه فراق و اندوه مصیبت تو را دیده ام...همانا "امانت" باز گردانده شد و آن(روح) که گروگان شده بود، رهایی یافت. اما اندوه، همواره با من است و هر شب، چشم های من بیداراست تا آن هنگام که خدای مرا برای هم نشینی با تو، در آن دیار که باشی، برگزیند.
(یارسول ا..) دردانه ات، درد دل با تو دارد.از دردهایی که امت تو، بر دل او روا داشته اند. برای پرسیدن از فاطمه، اصرار کن. از حال و روزگار(من) نیز
سوال کن. اینها همه در حالی است که از دوران تو هنوز زمانی نگذشته و ذکر تو هنوز از یادها نرفته است. سلام بر شما باد. سلام آن کسی که وداع می کند، نه از آن روی که رنجیده و ناخرسند است. اگر باز می گردم، نه از روی بی رغبتی (ملالت)است و اگر می مانم، نه برای بدگمانی به وعده ای است که خداوند به شکیبایان داده است.
(نهج-خطبه۲۰۲)
Telegram
جرعه ای از جام علی (ع)
و لا تَکُن عَبدَ غَیرِکَ و قد جَعَلَکَ اللهُ حُرَّاً
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔥بولتن وزارت بهداشت کانادا
عفونت تنفسی فوقانی که در حال حاضر بر چین تأثیر می گذارد بسیار جدی است. ویروس ایجاد کننده آن بسیار قدرتمند بوده و در برابر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم است.
(این ویروس عفونت باکتریایی نیست بنابراین نمی توان با آنتی بیوتیک ها آن را درمان کرد).
روش پیشگیری : مرطوب نگه داشتن گلو است ، اجازه ندهید گلوی شما خشک شود. بنابراین عطش خود را حفظ نکنید زیرا وقتی غشای گلوی شما خشک شد ، ویروس در طی 10 دقیقه به بدن شما حمله می کند. با توجه به سن ، آب ولرم 50-80 سی سی ، 30-50 سی سی برای بچه ها بنوشید. هر وقت احساس کردید گلوی شما خشک است ، صبر نکنید ، آب را در دست بگیرید و بنوشید . هر نوبت مقدار زیادی نوشیدن آب کمکی نمی کند. درعوض به طور مداوم همچنان به مرطوب نگه داشتن گلو ادامه دهید.
تا پایان ماه مارس ، به مکانهای شلوغ نروید ، ماسک لازم را مخصوصاً در قطار یا وسائل حمل و نقل عمومی بزنید
از غذاهای سرخ شده یا تند خودداری کنید و ویتامین C مصرف کنید.
علائم بیماری عبارتند از:
1. تب مداوم با درجه بالا
2. سرفه طولانی پس از تب.
3. کودکان بیشتر مستعد این بیماری هستند.
4- بزرگسالان معمولاً احساس ناراحتی ، سردرد و عمدتا بیماریهای مرتبط با تنفس می کنند.
این بیماری بسیار مسری است. بیاییدمراقب باشیم و منتظر اطلاع بیشتر درباره این عفونت باشیم.
عفونت تنفسی فوقانی که در حال حاضر بر چین تأثیر می گذارد بسیار جدی است. ویروس ایجاد کننده آن بسیار قدرتمند بوده و در برابر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم است.
(این ویروس عفونت باکتریایی نیست بنابراین نمی توان با آنتی بیوتیک ها آن را درمان کرد).
روش پیشگیری : مرطوب نگه داشتن گلو است ، اجازه ندهید گلوی شما خشک شود. بنابراین عطش خود را حفظ نکنید زیرا وقتی غشای گلوی شما خشک شد ، ویروس در طی 10 دقیقه به بدن شما حمله می کند. با توجه به سن ، آب ولرم 50-80 سی سی ، 30-50 سی سی برای بچه ها بنوشید. هر وقت احساس کردید گلوی شما خشک است ، صبر نکنید ، آب را در دست بگیرید و بنوشید . هر نوبت مقدار زیادی نوشیدن آب کمکی نمی کند. درعوض به طور مداوم همچنان به مرطوب نگه داشتن گلو ادامه دهید.
تا پایان ماه مارس ، به مکانهای شلوغ نروید ، ماسک لازم را مخصوصاً در قطار یا وسائل حمل و نقل عمومی بزنید
از غذاهای سرخ شده یا تند خودداری کنید و ویتامین C مصرف کنید.
علائم بیماری عبارتند از:
1. تب مداوم با درجه بالا
2. سرفه طولانی پس از تب.
3. کودکان بیشتر مستعد این بیماری هستند.
4- بزرگسالان معمولاً احساس ناراحتی ، سردرد و عمدتا بیماریهای مرتبط با تنفس می کنند.
این بیماری بسیار مسری است. بیاییدمراقب باشیم و منتظر اطلاع بیشتر درباره این عفونت باشیم.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
مفیدترین سرمایه انسان
مغزی پر از دانش نیست
بلکه قلبی سرشار از محبت،
که خواهان یاری رساندن است.
مغزی پر از دانش نیست
بلکه قلبی سرشار از محبت،
که خواهان یاری رساندن است.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ سُؤَالَ خَاضِعٍ مُتَذَلِّلٍ خَاشِعٍ
خدایا! از تو درخواست میکنم، درخواست بندهای فروتن، خاضع و افتاده
دعاىكميل
خدایا! از تو درخواست میکنم، درخواست بندهای فروتن، خاضع و افتاده
دعاىكميل
#فعالیتهای_فرهنگی
در سالروز شهادت دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، دل دوستداران آن حضرت و تمام آزاد اندیشان جهان، غرق در ماتم و اندوه است .
به همین جهت مراسمی با حضور دانش آموزان این دبیرستان جهت شناخت بیشتر شخصیت والای آن حضرت برگزار گردید .
◼️🏴🏴◼️
در سالروز شهادت دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ، دل دوستداران آن حضرت و تمام آزاد اندیشان جهان، غرق در ماتم و اندوه است .
به همین جهت مراسمی با حضور دانش آموزان این دبیرستان جهت شناخت بیشتر شخصیت والای آن حضرت برگزار گردید .
◼️🏴🏴◼️
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔴 بازدید مدیر عامل بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) از کلاسها و کارگاههای آموزش رباتیک و نظارت بر روند آماده سازی تیمها برای حضور در مسابقات بینالمللی ایران اپن ۲۰۲۰، روز جمعه یازدهم بهمن ماه نود و هشت.
🟡 دانشآموزان پس از به نمایش گذاشتن عملکرد رباتهای خود و پاسخ دادن به پرسشهای دکتر فقیه، درخواستهای خود را برای ارتقای شرایط فعالیتشان مطرح کردند که مورد توجه وی قرارگرفت.
🔵 بنیاد امام صادق(ع) هرساله با برگزاری کلاسهای آموزشی، تعدادی از دانشآموزان علاقهمند را برای حضور در مسابقات معتبر رباتیک آماده میسازد.
امسال نیز با برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی از تابستان ۹۷ برای دانشآموزانِ دبیرستانهای دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه، گروههایی برای حضور در مسابقات آماده شدهاند.
با تشکر از حمایتهای ویژه جناب آقای دکتر فقیه از فعالیتهای گروههای رباتیک بنیاد امام صادق(ع)
زنگنه-کارشناس ربوکاپ بنیاد امام صادق(ع)
🟡 دانشآموزان پس از به نمایش گذاشتن عملکرد رباتهای خود و پاسخ دادن به پرسشهای دکتر فقیه، درخواستهای خود را برای ارتقای شرایط فعالیتشان مطرح کردند که مورد توجه وی قرارگرفت.
🔵 بنیاد امام صادق(ع) هرساله با برگزاری کلاسهای آموزشی، تعدادی از دانشآموزان علاقهمند را برای حضور در مسابقات معتبر رباتیک آماده میسازد.
امسال نیز با برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی از تابستان ۹۷ برای دانشآموزانِ دبیرستانهای دوره اول و دوم دخترانه و پسرانه، گروههایی برای حضور در مسابقات آماده شدهاند.
با تشکر از حمایتهای ویژه جناب آقای دکتر فقیه از فعالیتهای گروههای رباتیک بنیاد امام صادق(ع)
زنگنه-کارشناس ربوکاپ بنیاد امام صادق(ع)