کانال مستانه
استادبنان
@mastanekazemi
بخت بیدار از استاد بنان
بخت بیدار از استاد بنان
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
ارسالی دکتر نجفی متخصص مغز و اعصاب:
🌹🌹🌹
✳ رئیس کلنیک بیماری های واگیردار دانشگاه مریلند امریکا
۱. ممکن است ناچارباشیم ماه ها و سال ها با ویروس کرونا: زندگی کنیم. پس انکارش نکنیم و نهراسیم، زندگی خود را تلف نکنیم بلکه زندگی با این واقعیت را بیاموزیم.
۲. نمی توان ویروسی را که به دیواره های سلولی نفوذ کرده با نوشیدن چندین لیتر آبگرم در روز از بین برد، با این کار فقط تعداد دفعاتی را که به دستشویی می رویم بیشتر کرده ایم.
۳. شستن دست ها و حفظ دو متر فاصله فیزیکی بهترین روش برای حفاظت از خود است.
۴. اگر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خانه ندارید، نیازی نیست سطوح خانه را ضدعفونی کنید.
۵. بسته های پستی، پمپ های بنزین، سبدهای خرید و دستگاه های خودپرداز باعث ابتلا نمی شوند. دست های خود را بشویید و مطابق معمول به زندگی خود ادامه دهید.
۶. ویروس در غذا وجود ندارد. با قطره های آلوده، همانند آنفولانزا، انتقال می یابد. خطری متوجه غذا نیست.
۷. ممکن است به دلیل انواع آلرژی های و ابتلا به ویروس ها حس بویایی را از دست بدهیم. این فقط یکی از نشانگان اثبات نشده کووید ۱۹ است.
۸. با رسیدن به خانه لازم نیست بلافاصله لباس خود را عوض کنید و دوش بگیرید. پاکیزگی فضیلت است، نه دچار هراس بودن.
۹. ویروس کرونا در هوا معلق نمی ماند. قطرات ریز تنفسی و آلوده ای است که با ارتباط نزدیک انتقال می یابد.
۱۰. هوا تمیز است و می توانید در باغ و باغچه و پارک قدم بزنید، فقط فاصله فیزیکی ایمن را حفظ کنید.
۱۱. استفاده از صابون معمولی کفایت می کند، به صابون ضدباکتری احتیاجی ندارید. ویروس، باکتری نیست.
۱۲. نگران سفارش غذا نباشید اما اگر مایلید می توانید قبل از مصرف آن را حرارت دهید.
۱۳. احتمال اینکه با کفشان خود ویروس کرونا را به خانه بیاورید مثل دوبار برخورد با صاعقه در روز است. ۲۰ سال است با ویروس ها سروکار دارم - آلودگی قطره ای اینگونه منتشر نمی شود.
۱۴. با خوردن سرکه، عصاره نیشکر وزنجبیل در برابر ویروس ایمن نمی شوید! این ها برای ایمنی بدن است نه درمان بیماری.
۱۵. استفاده بلند مدت از ماسک در تنفس و سطح اکسیژن شما اخلال ایجاد می کند. فقط در نقاط پرجمعیت از ماسک استفاده کنید.
۱۶. استفاده از دستکش ایده بدی است، ممکن است ویروس در دستکش جمع و با تماس صورت به آسانی منتقل شود. بهتر است فقط مرتب دستان خود را بشویید.
۱۷. با همیشه ماندن در محیطی ضدعفونی شده، ایمنی بدنتان بسیار تضعیف می شود، حتی زمانی که غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی را استفاده کنید، لطفاً به شکل منظم از خانه به پارک یا ساحل دریا بروید. ایمنی بدن با قرار گرفتن در معرض پاتوژن ها بالا می رود نه با نشستن در خانه و خوردن و آشامیدن.
🌹🌹🌹
✳ رئیس کلنیک بیماری های واگیردار دانشگاه مریلند امریکا
۱. ممکن است ناچارباشیم ماه ها و سال ها با ویروس کرونا: زندگی کنیم. پس انکارش نکنیم و نهراسیم، زندگی خود را تلف نکنیم بلکه زندگی با این واقعیت را بیاموزیم.
۲. نمی توان ویروسی را که به دیواره های سلولی نفوذ کرده با نوشیدن چندین لیتر آبگرم در روز از بین برد، با این کار فقط تعداد دفعاتی را که به دستشویی می رویم بیشتر کرده ایم.
۳. شستن دست ها و حفظ دو متر فاصله فیزیکی بهترین روش برای حفاظت از خود است.
۴. اگر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خانه ندارید، نیازی نیست سطوح خانه را ضدعفونی کنید.
۵. بسته های پستی، پمپ های بنزین، سبدهای خرید و دستگاه های خودپرداز باعث ابتلا نمی شوند. دست های خود را بشویید و مطابق معمول به زندگی خود ادامه دهید.
۶. ویروس در غذا وجود ندارد. با قطره های آلوده، همانند آنفولانزا، انتقال می یابد. خطری متوجه غذا نیست.
۷. ممکن است به دلیل انواع آلرژی های و ابتلا به ویروس ها حس بویایی را از دست بدهیم. این فقط یکی از نشانگان اثبات نشده کووید ۱۹ است.
۸. با رسیدن به خانه لازم نیست بلافاصله لباس خود را عوض کنید و دوش بگیرید. پاکیزگی فضیلت است، نه دچار هراس بودن.
۹. ویروس کرونا در هوا معلق نمی ماند. قطرات ریز تنفسی و آلوده ای است که با ارتباط نزدیک انتقال می یابد.
۱۰. هوا تمیز است و می توانید در باغ و باغچه و پارک قدم بزنید، فقط فاصله فیزیکی ایمن را حفظ کنید.
۱۱. استفاده از صابون معمولی کفایت می کند، به صابون ضدباکتری احتیاجی ندارید. ویروس، باکتری نیست.
۱۲. نگران سفارش غذا نباشید اما اگر مایلید می توانید قبل از مصرف آن را حرارت دهید.
۱۳. احتمال اینکه با کفشان خود ویروس کرونا را به خانه بیاورید مثل دوبار برخورد با صاعقه در روز است. ۲۰ سال است با ویروس ها سروکار دارم - آلودگی قطره ای اینگونه منتشر نمی شود.
۱۴. با خوردن سرکه، عصاره نیشکر وزنجبیل در برابر ویروس ایمن نمی شوید! این ها برای ایمنی بدن است نه درمان بیماری.
۱۵. استفاده بلند مدت از ماسک در تنفس و سطح اکسیژن شما اخلال ایجاد می کند. فقط در نقاط پرجمعیت از ماسک استفاده کنید.
۱۶. استفاده از دستکش ایده بدی است، ممکن است ویروس در دستکش جمع و با تماس صورت به آسانی منتقل شود. بهتر است فقط مرتب دستان خود را بشویید.
۱۷. با همیشه ماندن در محیطی ضدعفونی شده، ایمنی بدنتان بسیار تضعیف می شود، حتی زمانی که غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی را استفاده کنید، لطفاً به شکل منظم از خانه به پارک یا ساحل دریا بروید. ایمنی بدن با قرار گرفتن در معرض پاتوژن ها بالا می رود نه با نشستن در خانه و خوردن و آشامیدن.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
کودکانی که بیشتر حضور فیزیکی پدران خود را احساس میکنند:
از آستانهی تحمل استرس،
توانایی حل مسئله،
مدیریت احساسات
و مهارتهای اجتماعی بالاتری برخوردارند؛
همچنین این کودکان در سنین نوجوانی و بزرگسالی، از شادی و نشاط بیشتری بهرهمند خواهند شد.
از آستانهی تحمل استرس،
توانایی حل مسئله،
مدیریت احساسات
و مهارتهای اجتماعی بالاتری برخوردارند؛
همچنین این کودکان در سنین نوجوانی و بزرگسالی، از شادی و نشاط بیشتری بهرهمند خواهند شد.
اطلاعیه مهم.pdf
55.6 KB
‼️اطلاعیه مهم‼️
نوع و نحوه برگزاری آزمون های نوبت دوم پایه های دهم و یازدهم دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) دوره دوم
نوع و نحوه برگزاری آزمون های نوبت دوم پایه های دهم و یازدهم دبیرستان پسرانه امام صادق (ع) دوره دوم
خرداد ماه 99 جدید.pdf
100 KB
⚠️ برنامه امتحانات خرداد ماه 1399 پایه های دهم و یازدهم دبیرستان پسرانه امام صادق(ع) دوره دوم ⚠️
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
جامعه پر است از افراد بیسواد،
از دانشگاه رفتههای بیسواد،
سیاسیون بیسواد
انسانی که به شناخت خویش نرسیده باشد ،بیسواد است.
هر چند تمام کتب دنیا را خوانده باشد.
اگر درونتان پر از خشم، نفرت، خودخواهی و غرور، نژادپرستی، حسادت و.... است ،
بدانیدکه هیچگاه چیزی را نیاموختهاید ،
بدانید که هنوز رشد نکردهاید.
انسان در مورد چیزهای زیبا حرف می زند ،
اما زشت زندگی می کند.
این همان چیزی است که تاکنون بشریت بر خود روا داشته است.
صداقت یعنی دو گونه زندگی نداشتن .
همان گونه زندگی کنیم که می گوییم .
كتاب کودک نوین
از دانشگاه رفتههای بیسواد،
سیاسیون بیسواد
انسانی که به شناخت خویش نرسیده باشد ،بیسواد است.
هر چند تمام کتب دنیا را خوانده باشد.
اگر درونتان پر از خشم، نفرت، خودخواهی و غرور، نژادپرستی، حسادت و.... است ،
بدانیدکه هیچگاه چیزی را نیاموختهاید ،
بدانید که هنوز رشد نکردهاید.
انسان در مورد چیزهای زیبا حرف می زند ،
اما زشت زندگی می کند.
این همان چیزی است که تاکنون بشریت بر خود روا داشته است.
صداقت یعنی دو گونه زندگی نداشتن .
همان گونه زندگی کنیم که می گوییم .
كتاب کودک نوین
یا رادَّ ما قَدْ فاتَ ...
ای بازگردانندهی از دست رفته ها
🌹🌹🌹
دعا کنیم برای بازگشت همه روزهای خوبی که گذشت و امروز حسرتشان رو میخوریم....
ای بازگردانندهی از دست رفته ها
🌹🌹🌹
دعا کنیم برای بازگشت همه روزهای خوبی که گذشت و امروز حسرتشان رو میخوریم....
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔥🔥🔥💥🔥🔥🔥
اولیا محترم، همکاران عزیز:
دوران کرونا برایمان درسهای بزرگی به همراه داشت، قصه قصه مراقبت ها بود و مراعات ها و همدلیهای زیبا و بزرگوارانه،اکنون که به یاری خدا در آستانه گذر از این اپیدمی هستیم سزاوار این است که همان تلاشها و مساعدتها را در عرصه بهداشت و هم آموزش فرزندان عزیزمان جدی تر پی گیر یم و این بار مصرتر از قبل به باروری و رشد علمی و فرهنگی انان در کنار مراقبت های سلامتی همت گماریم، همدلیها و همراهیای شما عزیزان و پیوند زیبای اولیا و مربیان در شکوفایی اهداف بنیاد امام صادق ع رمز موفقیت و موجب بالندگی عزیزانمان بوده و هست، باشد که این اتحاد مقدس یار ما باشد در دوران پسا کرونا تا مثل همیشه شاهد کسب موفقیتهای انان در تمامی عرصه های دانش وفرهنگ در سطح ملی و بین المللی باشیم.
مرکز مشاوره امام صادق(ع)-ناهیدفصیحی
اولیا محترم، همکاران عزیز:
دوران کرونا برایمان درسهای بزرگی به همراه داشت، قصه قصه مراقبت ها بود و مراعات ها و همدلیهای زیبا و بزرگوارانه،اکنون که به یاری خدا در آستانه گذر از این اپیدمی هستیم سزاوار این است که همان تلاشها و مساعدتها را در عرصه بهداشت و هم آموزش فرزندان عزیزمان جدی تر پی گیر یم و این بار مصرتر از قبل به باروری و رشد علمی و فرهنگی انان در کنار مراقبت های سلامتی همت گماریم، همدلیها و همراهیای شما عزیزان و پیوند زیبای اولیا و مربیان در شکوفایی اهداف بنیاد امام صادق ع رمز موفقیت و موجب بالندگی عزیزانمان بوده و هست، باشد که این اتحاد مقدس یار ما باشد در دوران پسا کرونا تا مثل همیشه شاهد کسب موفقیتهای انان در تمامی عرصه های دانش وفرهنگ در سطح ملی و بین المللی باشیم.
مرکز مشاوره امام صادق(ع)-ناهیدفصیحی
🛑قابل توجه دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی
تاریخ برگزاری دروس غیر نهایی شما در دبیرستان
یکشنبه 99/3/11 رشته تجربی ساعت 12ظهر
مدیریت
سه شنبه 99/3/13 رشته تجربی ساعت 10:30 صبح
نگارش
ماسک و دستکش فراموش نگردد .😷
انصاری - مدیر آموزشگاه امام صادق(ع)
تاریخ برگزاری دروس غیر نهایی شما در دبیرستان
یکشنبه 99/3/11 رشته تجربی ساعت 12ظهر
مدیریت
سه شنبه 99/3/13 رشته تجربی ساعت 10:30 صبح
نگارش
ماسک و دستکش فراموش نگردد .😷
انصاری - مدیر آموزشگاه امام صادق(ع)
🛑قابل توجه دانش آموزان پایه دوازدهم ریاضی
تاریخ برگزاری دروس غیر نهایی شما در دبیرستان
شنبه 99/3/10 رشته ریاضی 12ظهر مدیریت
سه شنبه 99/3/13 رشته ریاضی 8 صبح نگارش
ماسک و دستکش فراموش نگردد . 😷
انصاری - مدیر آموزشگاه امام صادق(ع)
تاریخ برگزاری دروس غیر نهایی شما در دبیرستان
شنبه 99/3/10 رشته ریاضی 12ظهر مدیریت
سه شنبه 99/3/13 رشته ریاضی 8 صبح نگارش
ماسک و دستکش فراموش نگردد . 😷
انصاری - مدیر آموزشگاه امام صادق(ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔥🔥🔥
همانطور که مسئولین بنیاد تا کنون نشان داده اند حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران عزیز در درجه اول اولویت بوده و حتی در مواقعی که مقامات ارشد ذیربط استان نسبت به تعطیلی مدارس شک و تردید از خودشان داده اند این بنیاد اهتمام ویژه نسبت به تعطیلی مراکز جهت سلامتی دانش آموزان داشته است .
با وجود دانش آموزان سخت کوش و تلاشگر و همت مدیران محترمِ مدارس و سایر همکاران، وضعیت آموزشی و علمی بنیاد در حدی است که در مسابقات المپیاد، ربوکاپ و سایر مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کشوری مقام های ممتازی کسب نموده اند که بالاجبار بایستی این کیفیت علمی همچنان حفظ شود.
پشتکار و اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستان بخش روبوکاپ در حدی است که اعلام آمادگی جهت ساختن دستگاه ضد عفونی کننده داشته و انجام پروژه آنها در دست اقدام است.
برای این بنیاد ضمن اینکه اولویت اول، سلامتِ دانش آموزان است، تمهیدات لازم را فراهم خواهد کردکه ارزشیابی از عزیزان دانش آموز با رعایت تمام موارد ایمنی و بهداشتی انجام گرفته به طوری که در کنار سلامت عزیزان دانش آموز جنبه علمی و آموزشی بنیاد نیز خدشه دار نگردد.
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
همانطور که مسئولین بنیاد تا کنون نشان داده اند حفظ سلامتی دانش آموزان و همکاران عزیز در درجه اول اولویت بوده و حتی در مواقعی که مقامات ارشد ذیربط استان نسبت به تعطیلی مدارس شک و تردید از خودشان داده اند این بنیاد اهتمام ویژه نسبت به تعطیلی مراکز جهت سلامتی دانش آموزان داشته است .
با وجود دانش آموزان سخت کوش و تلاشگر و همت مدیران محترمِ مدارس و سایر همکاران، وضعیت آموزشی و علمی بنیاد در حدی است که در مسابقات المپیاد، ربوکاپ و سایر مسابقات ورزشی در سطح بین المللی و کشوری مقام های ممتازی کسب نموده اند که بالاجبار بایستی این کیفیت علمی همچنان حفظ شود.
پشتکار و اعتماد به نفس دانش آموزان دبیرستان بخش روبوکاپ در حدی است که اعلام آمادگی جهت ساختن دستگاه ضد عفونی کننده داشته و انجام پروژه آنها در دست اقدام است.
برای این بنیاد ضمن اینکه اولویت اول، سلامتِ دانش آموزان است، تمهیدات لازم را فراهم خواهد کردکه ارزشیابی از عزیزان دانش آموز با رعایت تمام موارد ایمنی و بهداشتی انجام گرفته به طوری که در کنار سلامت عزیزان دانش آموز جنبه علمی و آموزشی بنیاد نیز خدشه دار نگردد.
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
مادر:
هیچ تقدسی عظیم تر از تقدس مادرانی نیست که شستن کهنه ها و گرم کردن فرنی و حمام کردن کودک آنان را از رمق انداخته است....
وانگهی، قدیسی وجود ندارد!
تنها تقدس وجود دارد که همانا شادی است و بنیان هرچیز است...
حس مادرانه همان نیرویی است که حافظِ نهاد همه چیز است.
حس مادرانه، همان خستگی به زانو درآمده، همان مرگ بلعیده شده است که بی آن، هیچ شادی ای به سوی ما نمی آید.
اگر درباره کسی بگوییم که قدیس است، مانند این است که بگوییم او با زندگی خود نشان داده که رسانای فوق العاده ای برای شادی است، همان گونه که درباره فلزی می گوییم رسانای خوبی است چون حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد، همان گونه که درباره مادری می گوییم که مادر خوبی است، چون می گذارد خستگی او را از پای درآورد.
رفیق اعلی
کریستیان بوبن
🌹🌹🌹🍃🍃🍃
درود بر مادرانی که در این وضعیت کرونایی در خانه کار میکنند....
هیچ تقدسی عظیم تر از تقدس مادرانی نیست که شستن کهنه ها و گرم کردن فرنی و حمام کردن کودک آنان را از رمق انداخته است....
وانگهی، قدیسی وجود ندارد!
تنها تقدس وجود دارد که همانا شادی است و بنیان هرچیز است...
حس مادرانه همان نیرویی است که حافظِ نهاد همه چیز است.
حس مادرانه، همان خستگی به زانو درآمده، همان مرگ بلعیده شده است که بی آن، هیچ شادی ای به سوی ما نمی آید.
اگر درباره کسی بگوییم که قدیس است، مانند این است که بگوییم او با زندگی خود نشان داده که رسانای فوق العاده ای برای شادی است، همان گونه که درباره فلزی می گوییم رسانای خوبی است چون حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد، همان گونه که درباره مادری می گوییم که مادر خوبی است، چون می گذارد خستگی او را از پای درآورد.
رفیق اعلی
کریستیان بوبن
🌹🌹🌹🍃🍃🍃
درود بر مادرانی که در این وضعیت کرونایی در خانه کار میکنند....
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
اطلاعیه
🔥🔥🔥
مدیر عامل محترم بنیاد به مصاحبه گران ورودی مراکز آموزشی توصیه نمودند که در مصاحبه ها به امور شخصی افراد از جمله مسائل عبادی و یا مشاهده ماهواره و موارد مشابه... به هیچ وجه ورود نکنند چون این مطلب تجاوز به حریم شخصی افراد بوده و کسی حق ورود به آن را ندارد.
همچنین ایشان تأکید کردند در صورت مشاهده این گونه موارد مصاحبه گر برکنار و نتیجه مصاحبه در پذیرش افراد بلااثر تلقی گردد.
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
🔥🔥🔥
مدیر عامل محترم بنیاد به مصاحبه گران ورودی مراکز آموزشی توصیه نمودند که در مصاحبه ها به امور شخصی افراد از جمله مسائل عبادی و یا مشاهده ماهواره و موارد مشابه... به هیچ وجه ورود نکنند چون این مطلب تجاوز به حریم شخصی افراد بوده و کسی حق ورود به آن را ندارد.
همچنین ایشان تأکید کردند در صورت مشاهده این گونه موارد مصاحبه گر برکنار و نتیجه مصاحبه در پذیرش افراد بلااثر تلقی گردد.
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
مشکلات آموزش مجازی در ایران
محسن کمالیان:استاد دانشگاه
چند روز پیش استاد پیشکسوت، جناب آقای پروفسور ناطقی الهی، طی یادداشتی آموزش دروس دانشگاهی بهشکل مجازی را مورد نقد قرار داد. این چند خط را در تأیید نظر استاد قلمی میکنم. چه تجربهی شخص حقیر نیز عیناً همان بود که حضرت استاد مرقوم ساخته بود. اما چرا؟
درسی را در نظر بگیریم که فهم آن واقعاً بهمدرس نیاز دارد. چون حقیر اعتقاد دارم که بسیاری از دروس را دانشجو خود میتواند از روی کتب درسی مناسب بخواند و جز برای رفع اشکال بهمدرس نیاز ندارد.
اما کلاس درس که تشکیل شد، خصوصاً دروس اجتهادی در مقطع تحصیلات تکمیلی و بالأخص دکترا، مدرس و دانشجو، هر دو نیاز دارند، رو در رو، همدیگر را ببینند و بتوانند گفتگو کنند. تدریس، یک سخنرانی ساده نیست که هدفش تنها طرحِ ایده باشد. مدرس باید هم طرح ایده کند، هم تفهیم مطلب.
مدرس نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بازتاب فرازهای مختلف درس را در وجناتش بخواند. تنها اینگونه است که میتواند ارزیابی کند، فهم کدام فراز درس برای دانشجو دشوار آمده است. آن فراز را توضیح و تفصیل بیشتر میدهد، دانشجو را چیزفهم و سرعت تدریس را بر اساس میزان همراهی او تنظیم میکند.
مدرس همچنین نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بتواند بخشهایی از درس را با طرح سؤال از او و بهچالش کشاندن دانستههای وی جذاب و تفهیم کند.
دانشجو نیز نیاز دارد مدرس را ببیند، تا اولاً زبان بدن او را در فهم هرچه بهتر درس مورد استفاده قرار دهد، ثانیاً بتواند بهمدرس اِشکال کند، با وی چالش و در صورت نیاز مطالبی را روی وایتبرد مکتوب نماید.
امکانات تدریس در فضای مجازی کشور ما هنوز ضعیفتر از آن است که بتواند نیازهای فوق را مرتفع سازد. سرعت اینترنت کند است، مدرس دانشجویان را نمیبیند، دانشجو امکان طرح سؤال یا چالش با مدرس ندارد و حتی حرکات ماوس مدرس روی متن کتاب ممکن است دیده نشود. اینگونه، آموزش مجازی عملاً در حد فایلی صوتی تنزل مییابد.
🌹🌹🌹
هرچند متن فوق راجع به دانشگاه است و اما بلاخص در دوره دبیرستان هم مصداق دارد.
محسن کمالیان:استاد دانشگاه
چند روز پیش استاد پیشکسوت، جناب آقای پروفسور ناطقی الهی، طی یادداشتی آموزش دروس دانشگاهی بهشکل مجازی را مورد نقد قرار داد. این چند خط را در تأیید نظر استاد قلمی میکنم. چه تجربهی شخص حقیر نیز عیناً همان بود که حضرت استاد مرقوم ساخته بود. اما چرا؟
درسی را در نظر بگیریم که فهم آن واقعاً بهمدرس نیاز دارد. چون حقیر اعتقاد دارم که بسیاری از دروس را دانشجو خود میتواند از روی کتب درسی مناسب بخواند و جز برای رفع اشکال بهمدرس نیاز ندارد.
اما کلاس درس که تشکیل شد، خصوصاً دروس اجتهادی در مقطع تحصیلات تکمیلی و بالأخص دکترا، مدرس و دانشجو، هر دو نیاز دارند، رو در رو، همدیگر را ببینند و بتوانند گفتگو کنند. تدریس، یک سخنرانی ساده نیست که هدفش تنها طرحِ ایده باشد. مدرس باید هم طرح ایده کند، هم تفهیم مطلب.
مدرس نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بازتاب فرازهای مختلف درس را در وجناتش بخواند. تنها اینگونه است که میتواند ارزیابی کند، فهم کدام فراز درس برای دانشجو دشوار آمده است. آن فراز را توضیح و تفصیل بیشتر میدهد، دانشجو را چیزفهم و سرعت تدریس را بر اساس میزان همراهی او تنظیم میکند.
مدرس همچنین نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بتواند بخشهایی از درس را با طرح سؤال از او و بهچالش کشاندن دانستههای وی جذاب و تفهیم کند.
دانشجو نیز نیاز دارد مدرس را ببیند، تا اولاً زبان بدن او را در فهم هرچه بهتر درس مورد استفاده قرار دهد، ثانیاً بتواند بهمدرس اِشکال کند، با وی چالش و در صورت نیاز مطالبی را روی وایتبرد مکتوب نماید.
امکانات تدریس در فضای مجازی کشور ما هنوز ضعیفتر از آن است که بتواند نیازهای فوق را مرتفع سازد. سرعت اینترنت کند است، مدرس دانشجویان را نمیبیند، دانشجو امکان طرح سؤال یا چالش با مدرس ندارد و حتی حرکات ماوس مدرس روی متن کتاب ممکن است دیده نشود. اینگونه، آموزش مجازی عملاً در حد فایلی صوتی تنزل مییابد.
🌹🌹🌹
هرچند متن فوق راجع به دانشگاه است و اما بلاخص در دوره دبیرستان هم مصداق دارد.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
بسمه تعالی
عرض سلام واحترام خدمت برنامه ریزان و دست اندرکاران اموزشی واحد استان.ضمن قدردانی از تلاشهای فراوان جهت ایجاد شرایط برگزاری کلاسها به صورت برخط درترم جاری، تجربه زیسته خودوپیشنهادات رابدین وسیله خدمتتان اعلام میدارم:
بنابه نظربنده برگزاری کلاسها به صورت مجازی درشرایط عدم امکان برگزاری کلاس به صورت حقیقی،میتواند بهترین راه حل برای حفظ وبقا شرایط دانشگاه باشد.لیکن در شرایط طبیعی نباید جایگزین برگزاری کلاسهای فیزیکی وحقیقی باشد که دلایل زیررا دراین خصوص مستدلانه اعلام میدارم:
۱-ارزش تدریس درکلاس های حقیقی برقراری ارتباط مغزی،چهره به چهره و عاطفی بین استادو دانشجو میباشد که درکلاس مجازی انتقال مطلب درحد حداقل هااتفاق می افتد واین به مرور زمان مانع رشد کیفی انسان سازی وپرورش اخلاق دردانشگاهها توسط اساتید به عنوان هدف غائی میگردد.
۲-رسمیت و قاطعیت در حضوروغیاب که یکی ازالزامات تدریس اصولی است درکلاسهای مجازی کاهش می یابد.
۳_عدم استفاده کیفی ازتابلو وتدریس منسجم باعث اکتفا نمودن به حرکات شنیداری میشود که باعث افت کیفیت تدریس مدرسان خواهد گشت .مثلا مباحثه های کلاس و پرسش وپاسخهاو تشکیل گروهها وروشهای فعالانه تدریس به روش شنیداری محدود میشود.
۴- تدریس در مقاطع کاردانی وکارشناسی را بامشکلات زیاد امکاناتی و عدم کنترل دقیق خانواده ها برروند تحصیل فرزندان مواجه می سازد.
۵_ دروس عملی به این روش به خوبی امکانپذیرنیست.
نقاط قوت روش تدریس انلاین:
۱-مدیریت زمان ومدیریت مصرف بنزین ومنابع وجلوگیری از شیوع بیماریها رابرای مدتی میتواندبه خوبی اعمال نماید.
۲ -درمقاطع تحصیلات تکمیلی که بسیاری ازدانشجویان شاغل هستندبرای رفع مشکلات جمعی درکلاس به صلاحدیداستاددرس،۲۰درصداززمان ترم تحصیلی به این روش پیاده سازی شودتا باعث رغبت مردم به ادامه تحصیل دردانشگاه ازاد گردد.
۳-میتواند روشهای وبینار به جای سمینارهای پرهزینه و برقراری ارتباط علمی ازراه دوررا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرهنگ سازی نماید.
مویدوپیروز باشید.انشاالله
دکترنرگس عطریان .مدیرگروه علوم انسانی
۹۹/۳/۱
عرض سلام واحترام خدمت برنامه ریزان و دست اندرکاران اموزشی واحد استان.ضمن قدردانی از تلاشهای فراوان جهت ایجاد شرایط برگزاری کلاسها به صورت برخط درترم جاری، تجربه زیسته خودوپیشنهادات رابدین وسیله خدمتتان اعلام میدارم:
بنابه نظربنده برگزاری کلاسها به صورت مجازی درشرایط عدم امکان برگزاری کلاس به صورت حقیقی،میتواند بهترین راه حل برای حفظ وبقا شرایط دانشگاه باشد.لیکن در شرایط طبیعی نباید جایگزین برگزاری کلاسهای فیزیکی وحقیقی باشد که دلایل زیررا دراین خصوص مستدلانه اعلام میدارم:
۱-ارزش تدریس درکلاس های حقیقی برقراری ارتباط مغزی،چهره به چهره و عاطفی بین استادو دانشجو میباشد که درکلاس مجازی انتقال مطلب درحد حداقل هااتفاق می افتد واین به مرور زمان مانع رشد کیفی انسان سازی وپرورش اخلاق دردانشگاهها توسط اساتید به عنوان هدف غائی میگردد.
۲-رسمیت و قاطعیت در حضوروغیاب که یکی ازالزامات تدریس اصولی است درکلاسهای مجازی کاهش می یابد.
۳_عدم استفاده کیفی ازتابلو وتدریس منسجم باعث اکتفا نمودن به حرکات شنیداری میشود که باعث افت کیفیت تدریس مدرسان خواهد گشت .مثلا مباحثه های کلاس و پرسش وپاسخهاو تشکیل گروهها وروشهای فعالانه تدریس به روش شنیداری محدود میشود.
۴- تدریس در مقاطع کاردانی وکارشناسی را بامشکلات زیاد امکاناتی و عدم کنترل دقیق خانواده ها برروند تحصیل فرزندان مواجه می سازد.
۵_ دروس عملی به این روش به خوبی امکانپذیرنیست.
نقاط قوت روش تدریس انلاین:
۱-مدیریت زمان ومدیریت مصرف بنزین ومنابع وجلوگیری از شیوع بیماریها رابرای مدتی میتواندبه خوبی اعمال نماید.
۲ -درمقاطع تحصیلات تکمیلی که بسیاری ازدانشجویان شاغل هستندبرای رفع مشکلات جمعی درکلاس به صلاحدیداستاددرس،۲۰درصداززمان ترم تحصیلی به این روش پیاده سازی شودتا باعث رغبت مردم به ادامه تحصیل دردانشگاه ازاد گردد.
۳-میتواند روشهای وبینار به جای سمینارهای پرهزینه و برقراری ارتباط علمی ازراه دوررا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرهنگ سازی نماید.
مویدوپیروز باشید.انشاالله
دکترنرگس عطریان .مدیرگروه علوم انسانی
۹۹/۳/۱
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
یک کودک سه چیز می تواند به یک انسان بالغ بیاموزد :
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواسته خویش با تمام قوا.
پائولو کوئلیو
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواسته خویش با تمام قوا.
پائولو کوئلیو
🔶🔷🔶🔷🔶
کلاس رفع اشکال شیمی ویژه امتحان نهایی شیمی دوازدهم
رشته تجربی و ریاضی
مدرس: جناب آقای احمد خالقی
زمان: یکشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰
لینک کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4
کلاس رفع اشکال شیمی ویژه امتحان نهایی شیمی دوازدهم
رشته تجربی و ریاضی
مدرس: جناب آقای احمد خالقی
زمان: یکشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰
لینک کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4