Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
سلام و عرض ادب:
🌹🌹🌹
والدین گرامی که در شغل مقدس پرستاری صادقانه خدمت میکنید
«روز پرستار را به شما تبریک عرض میکنم. تلاشها و فداکاریهای شما در مسیر خدمت به بیماران و مراقبت از سلامت جامعه، ستودنی و الهامبخش است. آرزو میکنم همیشه در سایه لطف خداوند، سلامت و موفق باشید.»
مدیر عامل بنیاد-علی فقیه
🌹🌹🌹
والدین گرامی که در شغل مقدس پرستاری صادقانه خدمت میکنید
«روز پرستار را به شما تبریک عرض میکنم. تلاشها و فداکاریهای شما در مسیر خدمت به بیماران و مراقبت از سلامت جامعه، ستودنی و الهامبخش است. آرزو میکنم همیشه در سایه لطف خداوند، سلامت و موفق باشید.»
مدیر عامل بنیاد-علی فقیه
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
به نام خدا
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
🏴🏴🏴
جناب آقای مسعود خواجه گیلی
دانش آموز عزیز دبیرستان پسرانه
درگذشت پدر گرامی تان باعث تاسف گردید.
ضمن عرض تسلیت ، برای آن مرحوم طلب آمرزش ،و جهت بازماندگان صبر و اجر از درگاه حضرت احدیت خواهانم.
علی فقیه
مدیر عاملبنیادفرهنگیآموزشیامام صادق(ع)
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
🏴🏴🏴
جناب آقای مسعود خواجه گیلی
دانش آموز عزیز دبیرستان پسرانه
درگذشت پدر گرامی تان باعث تاسف گردید.
ضمن عرض تسلیت ، برای آن مرحوم طلب آمرزش ،و جهت بازماندگان صبر و اجر از درگاه حضرت احدیت خواهانم.
علی فقیه
مدیر عاملبنیادفرهنگیآموزشیامام صادق(ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔹🔹🔹
روسای محترم مراکز آموزشی/همکاران گرامی
🌹🌹🌹
خواهشمند است دلنوشته اینجانب را بخشنامه رسمی تلقی نفرمائید، بلکه حاصل تجربیات بیش از نیم قرن فعالیت های آموزشی است که در سمت های مختلف با دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی داشته ام:
۱- دانش آموز با ذهنی خسته و فشارهایی بیش از حد قطعاً در یادگیری دچار مشکل خواهد شد، ذهنی که فرسوده باشد فراگیری دروس و راندمان آن بیش از پنجاه درصد کاهش خواهد یافت؛ لذا خواهشمند است در روز های متصل به تعطیلی، تکلیفی به دانش آموزان ارائه نگردد.
همچنین بلافاصله در روز بعد از تعطیلی هیچ گونه امتحانی برگزار نگردد.
آیا به جز یادگیریِ مباحث و مطالبی که به او ارائه داده ایم انتظار دیگری از او داریم؟ آیا این یادگیری در محیطی آرام و با نشاط بیشتر انجام می گیرد یا فعالیت های همراه با استرس و نگرانی ؟
۲- اگر دانش آموزی در کلاس در پاسخ به سوال ما مکث کرد یا دیر جواب داد آیا شایسته است او را تحقیر کنیم؟ شاید در ذهن خود پاسخ به معلم را سرچ می کند که چگونه بهترین پاسخ را دهد. آیا نباید به او این فرصت را داد ؟
بایستی قبول کنیم که رفتار ما از هر نوع که باشد در ذهن دانش آموز حک خواهد شد و در دهه های بعد ما را قضاوت خواهند کرد؛ همانطور که این اتفاق برای شخص من نیز پیش آمده است .
چقدر لذت بخش است که دانش آموزِ دهه های گذشته ما را در کنار خود دیده باشد و نه در مقابل خود.
آیا در زمان تحصیل ما، با برخوردهایی روبرو نبوده ایم که گاهی شیرین و گاهی تلخ بوده است؟ پس خود را در آیینه ی زمانِ آینده ببینیم.
خواهشمند است توصیه های یک معلم ریاضی و خدمتگزار خود را جدی گرفته و به آن عمل نمائید که این مهم قطعاً کیفیت آموزشی را بالا خواهد برد.
۳- متاسفانه بعضی از دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج هستند که انتظار دارد ریاست محترم مراکز و همکاران عزیز به هر نحو ممکن و در تمامی موارد رعایت حال این عزیزان را بنمایند.
زیرا آرامش روحی و درمان آنها در اولویت اول است و نحوه برخورد ما می تواند طی کردن این مراحل سخت را برای این عزیزان قابل تحمل تر کند.
شایسته است این وظیفه اخلاقی مورد توجه خاص همگان قرار گیرد.
علی فقیه- معلم ریاضی و ارادتمند شما
روسای محترم مراکز آموزشی/همکاران گرامی
🌹🌹🌹
خواهشمند است دلنوشته اینجانب را بخشنامه رسمی تلقی نفرمائید، بلکه حاصل تجربیات بیش از نیم قرن فعالیت های آموزشی است که در سمت های مختلف با دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی داشته ام:
۱- دانش آموز با ذهنی خسته و فشارهایی بیش از حد قطعاً در یادگیری دچار مشکل خواهد شد، ذهنی که فرسوده باشد فراگیری دروس و راندمان آن بیش از پنجاه درصد کاهش خواهد یافت؛ لذا خواهشمند است در روز های متصل به تعطیلی، تکلیفی به دانش آموزان ارائه نگردد.
همچنین بلافاصله در روز بعد از تعطیلی هیچ گونه امتحانی برگزار نگردد.
آیا به جز یادگیریِ مباحث و مطالبی که به او ارائه داده ایم انتظار دیگری از او داریم؟ آیا این یادگیری در محیطی آرام و با نشاط بیشتر انجام می گیرد یا فعالیت های همراه با استرس و نگرانی ؟
۲- اگر دانش آموزی در کلاس در پاسخ به سوال ما مکث کرد یا دیر جواب داد آیا شایسته است او را تحقیر کنیم؟ شاید در ذهن خود پاسخ به معلم را سرچ می کند که چگونه بهترین پاسخ را دهد. آیا نباید به او این فرصت را داد ؟
بایستی قبول کنیم که رفتار ما از هر نوع که باشد در ذهن دانش آموز حک خواهد شد و در دهه های بعد ما را قضاوت خواهند کرد؛ همانطور که این اتفاق برای شخص من نیز پیش آمده است .
چقدر لذت بخش است که دانش آموزِ دهه های گذشته ما را در کنار خود دیده باشد و نه در مقابل خود.
آیا در زمان تحصیل ما، با برخوردهایی روبرو نبوده ایم که گاهی شیرین و گاهی تلخ بوده است؟ پس خود را در آیینه ی زمانِ آینده ببینیم.
خواهشمند است توصیه های یک معلم ریاضی و خدمتگزار خود را جدی گرفته و به آن عمل نمائید که این مهم قطعاً کیفیت آموزشی را بالا خواهد برد.
۳- متاسفانه بعضی از دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج هستند که انتظار دارد ریاست محترم مراکز و همکاران عزیز به هر نحو ممکن و در تمامی موارد رعایت حال این عزیزان را بنمایند.
زیرا آرامش روحی و درمان آنها در اولویت اول است و نحوه برخورد ما می تواند طی کردن این مراحل سخت را برای این عزیزان قابل تحمل تر کند.
شایسته است این وظیفه اخلاقی مورد توجه خاص همگان قرار گیرد.
علی فقیه- معلم ریاضی و ارادتمند شما
#اردو اصفهان گردی پایه دهم روز سهشنبه ۲۰ آبان ماه جهت آشنایی و افزایش اطلاعات تاریخی و فرهنگی دانشآموزان از مدرسه قصههای مجید(شهید حلبیان) آغاز سپس به سمت میدان عتیق و بازدید از مسجد جامع همراه گردید. در ادامه به سمت میدان نقش جهان رفته و از مسجد شیخ لطفالله بازید بعمل آمد.
این اردو که با حضور جناب آقای دکتر گلیپور و توضیحات ایشان در مورد اماکن تاریخی اصفهان همراه بود بسیار مورد استقبال دانشآموزان قرار گرفت و در آخر با صرف ناهار به پایان رسید.
فراز شمس_ معاون فرهنگی دبیرستان
این اردو که با حضور جناب آقای دکتر گلیپور و توضیحات ایشان در مورد اماکن تاریخی اصفهان همراه بود بسیار مورد استقبال دانشآموزان قرار گرفت و در آخر با صرف ناهار به پایان رسید.
فراز شمس_ معاون فرهنگی دبیرستان
برگزاری کلاسهای نکته و تست دروس فیزیک و حسابان ویژه دانشآموزان پایهی دوازدهم.
این کلاسها بهصورت فوقبرنامه و کاملاً رایگان برای دانشآموزان برگزار میشود.
این کلاسها بهصورت فوقبرنامه و کاملاً رایگان برای دانشآموزان برگزار میشود.