Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
مادر:
هیچ تقدسی عظیم تر از تقدس مادرانی نیست که شستن کهنه ها و گرم کردن فرنی و حمام کردن کودک آنان را از رمق انداخته است....
وانگهی، قدیسی وجود ندارد!
تنها تقدس وجود دارد که همانا شادی است و بنیان هرچیز است...
حس مادرانه همان نیرویی است که حافظِ نهاد همه چیز است.
حس مادرانه، همان خستگی به زانو درآمده، همان مرگ بلعیده شده است که بی آن، هیچ شادی ای به سوی ما نمی آید.
اگر درباره کسی بگوییم که قدیس است، مانند این است که بگوییم او با زندگی خود نشان داده که رسانای فوق العاده ای برای شادی است، همان گونه که درباره فلزی می گوییم رسانای خوبی است چون حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد، همان گونه که درباره مادری می گوییم که مادر خوبی است، چون می گذارد خستگی او را از پای درآورد.
رفیق اعلی
کریستیان بوبن
🌹🌹🌹🍃🍃🍃
درود بر مادرانی که در این وضعیت کرونایی در خانه کار میکنند....
هیچ تقدسی عظیم تر از تقدس مادرانی نیست که شستن کهنه ها و گرم کردن فرنی و حمام کردن کودک آنان را از رمق انداخته است....
وانگهی، قدیسی وجود ندارد!
تنها تقدس وجود دارد که همانا شادی است و بنیان هرچیز است...
حس مادرانه همان نیرویی است که حافظِ نهاد همه چیز است.
حس مادرانه، همان خستگی به زانو درآمده، همان مرگ بلعیده شده است که بی آن، هیچ شادی ای به سوی ما نمی آید.
اگر درباره کسی بگوییم که قدیس است، مانند این است که بگوییم او با زندگی خود نشان داده که رسانای فوق العاده ای برای شادی است، همان گونه که درباره فلزی می گوییم رسانای خوبی است چون حرارت را به خوبی از خود عبور می دهد، همان گونه که درباره مادری می گوییم که مادر خوبی است، چون می گذارد خستگی او را از پای درآورد.
رفیق اعلی
کریستیان بوبن
🌹🌹🌹🍃🍃🍃
درود بر مادرانی که در این وضعیت کرونایی در خانه کار میکنند....
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
اطلاعیه
🔥🔥🔥
مدیر عامل محترم بنیاد به مصاحبه گران ورودی مراکز آموزشی توصیه نمودند که در مصاحبه ها به امور شخصی افراد از جمله مسائل عبادی و یا مشاهده ماهواره و موارد مشابه... به هیچ وجه ورود نکنند چون این مطلب تجاوز به حریم شخصی افراد بوده و کسی حق ورود به آن را ندارد.
همچنین ایشان تأکید کردند در صورت مشاهده این گونه موارد مصاحبه گر برکنار و نتیجه مصاحبه در پذیرش افراد بلااثر تلقی گردد.
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
🔥🔥🔥
مدیر عامل محترم بنیاد به مصاحبه گران ورودی مراکز آموزشی توصیه نمودند که در مصاحبه ها به امور شخصی افراد از جمله مسائل عبادی و یا مشاهده ماهواره و موارد مشابه... به هیچ وجه ورود نکنند چون این مطلب تجاوز به حریم شخصی افراد بوده و کسی حق ورود به آن را ندارد.
همچنین ایشان تأکید کردند در صورت مشاهده این گونه موارد مصاحبه گر برکنار و نتیجه مصاحبه در پذیرش افراد بلااثر تلقی گردد.
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
مشکلات آموزش مجازی در ایران
محسن کمالیان:استاد دانشگاه
چند روز پیش استاد پیشکسوت، جناب آقای پروفسور ناطقی الهی، طی یادداشتی آموزش دروس دانشگاهی بهشکل مجازی را مورد نقد قرار داد. این چند خط را در تأیید نظر استاد قلمی میکنم. چه تجربهی شخص حقیر نیز عیناً همان بود که حضرت استاد مرقوم ساخته بود. اما چرا؟
درسی را در نظر بگیریم که فهم آن واقعاً بهمدرس نیاز دارد. چون حقیر اعتقاد دارم که بسیاری از دروس را دانشجو خود میتواند از روی کتب درسی مناسب بخواند و جز برای رفع اشکال بهمدرس نیاز ندارد.
اما کلاس درس که تشکیل شد، خصوصاً دروس اجتهادی در مقطع تحصیلات تکمیلی و بالأخص دکترا، مدرس و دانشجو، هر دو نیاز دارند، رو در رو، همدیگر را ببینند و بتوانند گفتگو کنند. تدریس، یک سخنرانی ساده نیست که هدفش تنها طرحِ ایده باشد. مدرس باید هم طرح ایده کند، هم تفهیم مطلب.
مدرس نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بازتاب فرازهای مختلف درس را در وجناتش بخواند. تنها اینگونه است که میتواند ارزیابی کند، فهم کدام فراز درس برای دانشجو دشوار آمده است. آن فراز را توضیح و تفصیل بیشتر میدهد، دانشجو را چیزفهم و سرعت تدریس را بر اساس میزان همراهی او تنظیم میکند.
مدرس همچنین نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بتواند بخشهایی از درس را با طرح سؤال از او و بهچالش کشاندن دانستههای وی جذاب و تفهیم کند.
دانشجو نیز نیاز دارد مدرس را ببیند، تا اولاً زبان بدن او را در فهم هرچه بهتر درس مورد استفاده قرار دهد، ثانیاً بتواند بهمدرس اِشکال کند، با وی چالش و در صورت نیاز مطالبی را روی وایتبرد مکتوب نماید.
امکانات تدریس در فضای مجازی کشور ما هنوز ضعیفتر از آن است که بتواند نیازهای فوق را مرتفع سازد. سرعت اینترنت کند است، مدرس دانشجویان را نمیبیند، دانشجو امکان طرح سؤال یا چالش با مدرس ندارد و حتی حرکات ماوس مدرس روی متن کتاب ممکن است دیده نشود. اینگونه، آموزش مجازی عملاً در حد فایلی صوتی تنزل مییابد.
🌹🌹🌹
هرچند متن فوق راجع به دانشگاه است و اما بلاخص در دوره دبیرستان هم مصداق دارد.
محسن کمالیان:استاد دانشگاه
چند روز پیش استاد پیشکسوت، جناب آقای پروفسور ناطقی الهی، طی یادداشتی آموزش دروس دانشگاهی بهشکل مجازی را مورد نقد قرار داد. این چند خط را در تأیید نظر استاد قلمی میکنم. چه تجربهی شخص حقیر نیز عیناً همان بود که حضرت استاد مرقوم ساخته بود. اما چرا؟
درسی را در نظر بگیریم که فهم آن واقعاً بهمدرس نیاز دارد. چون حقیر اعتقاد دارم که بسیاری از دروس را دانشجو خود میتواند از روی کتب درسی مناسب بخواند و جز برای رفع اشکال بهمدرس نیاز ندارد.
اما کلاس درس که تشکیل شد، خصوصاً دروس اجتهادی در مقطع تحصیلات تکمیلی و بالأخص دکترا، مدرس و دانشجو، هر دو نیاز دارند، رو در رو، همدیگر را ببینند و بتوانند گفتگو کنند. تدریس، یک سخنرانی ساده نیست که هدفش تنها طرحِ ایده باشد. مدرس باید هم طرح ایده کند، هم تفهیم مطلب.
مدرس نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بازتاب فرازهای مختلف درس را در وجناتش بخواند. تنها اینگونه است که میتواند ارزیابی کند، فهم کدام فراز درس برای دانشجو دشوار آمده است. آن فراز را توضیح و تفصیل بیشتر میدهد، دانشجو را چیزفهم و سرعت تدریس را بر اساس میزان همراهی او تنظیم میکند.
مدرس همچنین نیاز دارد دانشجو را ببیند تا بتواند بخشهایی از درس را با طرح سؤال از او و بهچالش کشاندن دانستههای وی جذاب و تفهیم کند.
دانشجو نیز نیاز دارد مدرس را ببیند، تا اولاً زبان بدن او را در فهم هرچه بهتر درس مورد استفاده قرار دهد، ثانیاً بتواند بهمدرس اِشکال کند، با وی چالش و در صورت نیاز مطالبی را روی وایتبرد مکتوب نماید.
امکانات تدریس در فضای مجازی کشور ما هنوز ضعیفتر از آن است که بتواند نیازهای فوق را مرتفع سازد. سرعت اینترنت کند است، مدرس دانشجویان را نمیبیند، دانشجو امکان طرح سؤال یا چالش با مدرس ندارد و حتی حرکات ماوس مدرس روی متن کتاب ممکن است دیده نشود. اینگونه، آموزش مجازی عملاً در حد فایلی صوتی تنزل مییابد.
🌹🌹🌹
هرچند متن فوق راجع به دانشگاه است و اما بلاخص در دوره دبیرستان هم مصداق دارد.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
بسمه تعالی
عرض سلام واحترام خدمت برنامه ریزان و دست اندرکاران اموزشی واحد استان.ضمن قدردانی از تلاشهای فراوان جهت ایجاد شرایط برگزاری کلاسها به صورت برخط درترم جاری، تجربه زیسته خودوپیشنهادات رابدین وسیله خدمتتان اعلام میدارم:
بنابه نظربنده برگزاری کلاسها به صورت مجازی درشرایط عدم امکان برگزاری کلاس به صورت حقیقی،میتواند بهترین راه حل برای حفظ وبقا شرایط دانشگاه باشد.لیکن در شرایط طبیعی نباید جایگزین برگزاری کلاسهای فیزیکی وحقیقی باشد که دلایل زیررا دراین خصوص مستدلانه اعلام میدارم:
۱-ارزش تدریس درکلاس های حقیقی برقراری ارتباط مغزی،چهره به چهره و عاطفی بین استادو دانشجو میباشد که درکلاس مجازی انتقال مطلب درحد حداقل هااتفاق می افتد واین به مرور زمان مانع رشد کیفی انسان سازی وپرورش اخلاق دردانشگاهها توسط اساتید به عنوان هدف غائی میگردد.
۲-رسمیت و قاطعیت در حضوروغیاب که یکی ازالزامات تدریس اصولی است درکلاسهای مجازی کاهش می یابد.
۳_عدم استفاده کیفی ازتابلو وتدریس منسجم باعث اکتفا نمودن به حرکات شنیداری میشود که باعث افت کیفیت تدریس مدرسان خواهد گشت .مثلا مباحثه های کلاس و پرسش وپاسخهاو تشکیل گروهها وروشهای فعالانه تدریس به روش شنیداری محدود میشود.
۴- تدریس در مقاطع کاردانی وکارشناسی را بامشکلات زیاد امکاناتی و عدم کنترل دقیق خانواده ها برروند تحصیل فرزندان مواجه می سازد.
۵_ دروس عملی به این روش به خوبی امکانپذیرنیست.
نقاط قوت روش تدریس انلاین:
۱-مدیریت زمان ومدیریت مصرف بنزین ومنابع وجلوگیری از شیوع بیماریها رابرای مدتی میتواندبه خوبی اعمال نماید.
۲ -درمقاطع تحصیلات تکمیلی که بسیاری ازدانشجویان شاغل هستندبرای رفع مشکلات جمعی درکلاس به صلاحدیداستاددرس،۲۰درصداززمان ترم تحصیلی به این روش پیاده سازی شودتا باعث رغبت مردم به ادامه تحصیل دردانشگاه ازاد گردد.
۳-میتواند روشهای وبینار به جای سمینارهای پرهزینه و برقراری ارتباط علمی ازراه دوررا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرهنگ سازی نماید.
مویدوپیروز باشید.انشاالله
دکترنرگس عطریان .مدیرگروه علوم انسانی
۹۹/۳/۱
عرض سلام واحترام خدمت برنامه ریزان و دست اندرکاران اموزشی واحد استان.ضمن قدردانی از تلاشهای فراوان جهت ایجاد شرایط برگزاری کلاسها به صورت برخط درترم جاری، تجربه زیسته خودوپیشنهادات رابدین وسیله خدمتتان اعلام میدارم:
بنابه نظربنده برگزاری کلاسها به صورت مجازی درشرایط عدم امکان برگزاری کلاس به صورت حقیقی،میتواند بهترین راه حل برای حفظ وبقا شرایط دانشگاه باشد.لیکن در شرایط طبیعی نباید جایگزین برگزاری کلاسهای فیزیکی وحقیقی باشد که دلایل زیررا دراین خصوص مستدلانه اعلام میدارم:
۱-ارزش تدریس درکلاس های حقیقی برقراری ارتباط مغزی،چهره به چهره و عاطفی بین استادو دانشجو میباشد که درکلاس مجازی انتقال مطلب درحد حداقل هااتفاق می افتد واین به مرور زمان مانع رشد کیفی انسان سازی وپرورش اخلاق دردانشگاهها توسط اساتید به عنوان هدف غائی میگردد.
۲-رسمیت و قاطعیت در حضوروغیاب که یکی ازالزامات تدریس اصولی است درکلاسهای مجازی کاهش می یابد.
۳_عدم استفاده کیفی ازتابلو وتدریس منسجم باعث اکتفا نمودن به حرکات شنیداری میشود که باعث افت کیفیت تدریس مدرسان خواهد گشت .مثلا مباحثه های کلاس و پرسش وپاسخهاو تشکیل گروهها وروشهای فعالانه تدریس به روش شنیداری محدود میشود.
۴- تدریس در مقاطع کاردانی وکارشناسی را بامشکلات زیاد امکاناتی و عدم کنترل دقیق خانواده ها برروند تحصیل فرزندان مواجه می سازد.
۵_ دروس عملی به این روش به خوبی امکانپذیرنیست.
نقاط قوت روش تدریس انلاین:
۱-مدیریت زمان ومدیریت مصرف بنزین ومنابع وجلوگیری از شیوع بیماریها رابرای مدتی میتواندبه خوبی اعمال نماید.
۲ -درمقاطع تحصیلات تکمیلی که بسیاری ازدانشجویان شاغل هستندبرای رفع مشکلات جمعی درکلاس به صلاحدیداستاددرس،۲۰درصداززمان ترم تحصیلی به این روش پیاده سازی شودتا باعث رغبت مردم به ادامه تحصیل دردانشگاه ازاد گردد.
۳-میتواند روشهای وبینار به جای سمینارهای پرهزینه و برقراری ارتباط علمی ازراه دوررا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرهنگ سازی نماید.
مویدوپیروز باشید.انشاالله
دکترنرگس عطریان .مدیرگروه علوم انسانی
۹۹/۳/۱
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
یک کودک سه چیز می تواند به یک انسان بالغ بیاموزد :
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواسته خویش با تمام قوا.
پائولو کوئلیو
بدون دلیل شاد بودن،
همیشه مشغول کاری بودن،
و اعلام خواسته خویش با تمام قوا.
پائولو کوئلیو
🔶🔷🔶🔷🔶
کلاس رفع اشکال شیمی ویژه امتحان نهایی شیمی دوازدهم
رشته تجربی و ریاضی
مدرس: جناب آقای احمد خالقی
زمان: یکشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰
لینک کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4
کلاس رفع اشکال شیمی ویژه امتحان نهایی شیمی دوازدهم
رشته تجربی و ریاضی
مدرس: جناب آقای احمد خالقی
زمان: یکشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۰
لینک کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🌹🌹🌹
همکارانِ گرامی
اولیای محترم دانش آموزان:
دلنوشتهی جناب آقای مهدی گلی پور دبیر علوم اجتماعیِ دبیرستان های امام صادق (ع) و دکترا در تاریخ عیناً در زیر به اطلاع می رسد، خواهشمند است به نکاتی که به عنوان دلنوشته بنیاد نیز مطرح می گردد توجه فرمائید:
۱-تدریس در فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی و توجه به شرایط ِ خاص استفاده از این گونه فضا ها را دارد. و همگی بایستی این تفکر را در خود نهادینه کنیم .
۲-متأسفانه فرهنگی در بین بعضی از افراد رخنه نموده که انجام وظیفه و ارائه کار ، الزاماً بایستی تحت نظر ناظری انجام گیرد.
به طور مثال عدم عبور از چراغ قرمز بوسیله پلیس و یا اعمال قانونِ جریمه مورد توجه قرار می گیرد. یا در جلسه امتحان حتماً مراقبی باید باشد تا تقلبی صورت نگیرد و مثال های متعدد دیگر...
۳-بدیهی است در گرفتن امتحان در فضای مجازی اِعمال مراقبت های ویژه مانند جلسه امتحان حضوری مقدور نیست، لذا بایستی به دانش آموزان عزیز و خانواده آن ها اطمینان نمود که متأسفانه این اعتماد بوسیله تعدادی، به طور جد خدشه دار گردیده و بعید است که این عدم اطمینان به راحتی ترمیم شود.
۴-از شیطنت های زمان دانش آموزی که بگذریم یکی از وظایف اصلی خانواده ها آن است که وجدان کاری را در فرزندان عزیز خود تقویت نموده تا کشورمان مکان بهتری برای زیستن باشد.
بدیهی است ایجاد جو عدم اطمینان باعث می گردد دائم مراقب همدیگر باشیم که متأسفانه حس خوبی منتقل نمی کند و ایجاد چنین وضعیتی بعهده ی کسانی است که اطمینان متقابل را خدشه دار کرده و جهت فرار از این مسئولیت دست به دامان ادارات آموزش و پرورش و ... شده تا بتوانند هر چه بیشتر به این جو دامن بزنند و منویات خود را از طریق غیر ... دنبال کنند و نه با مذاکره و تبادل نظر.
با پوزش از عزیزانی که همیشه صداقت نشان داده و حتی در فضای مجازی و دادن امتحان وجدان خود را قاضی قرار داده اند، خطاب ما کسانی بوده و هست که خلاف این عمل کرده اند.
ملکوتی خواه
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
👇👇
همکارانِ گرامی
اولیای محترم دانش آموزان:
دلنوشتهی جناب آقای مهدی گلی پور دبیر علوم اجتماعیِ دبیرستان های امام صادق (ع) و دکترا در تاریخ عیناً در زیر به اطلاع می رسد، خواهشمند است به نکاتی که به عنوان دلنوشته بنیاد نیز مطرح می گردد توجه فرمائید:
۱-تدریس در فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی و توجه به شرایط ِ خاص استفاده از این گونه فضا ها را دارد. و همگی بایستی این تفکر را در خود نهادینه کنیم .
۲-متأسفانه فرهنگی در بین بعضی از افراد رخنه نموده که انجام وظیفه و ارائه کار ، الزاماً بایستی تحت نظر ناظری انجام گیرد.
به طور مثال عدم عبور از چراغ قرمز بوسیله پلیس و یا اعمال قانونِ جریمه مورد توجه قرار می گیرد. یا در جلسه امتحان حتماً مراقبی باید باشد تا تقلبی صورت نگیرد و مثال های متعدد دیگر...
۳-بدیهی است در گرفتن امتحان در فضای مجازی اِعمال مراقبت های ویژه مانند جلسه امتحان حضوری مقدور نیست، لذا بایستی به دانش آموزان عزیز و خانواده آن ها اطمینان نمود که متأسفانه این اعتماد بوسیله تعدادی، به طور جد خدشه دار گردیده و بعید است که این عدم اطمینان به راحتی ترمیم شود.
۴-از شیطنت های زمان دانش آموزی که بگذریم یکی از وظایف اصلی خانواده ها آن است که وجدان کاری را در فرزندان عزیز خود تقویت نموده تا کشورمان مکان بهتری برای زیستن باشد.
بدیهی است ایجاد جو عدم اطمینان باعث می گردد دائم مراقب همدیگر باشیم که متأسفانه حس خوبی منتقل نمی کند و ایجاد چنین وضعیتی بعهده ی کسانی است که اطمینان متقابل را خدشه دار کرده و جهت فرار از این مسئولیت دست به دامان ادارات آموزش و پرورش و ... شده تا بتوانند هر چه بیشتر به این جو دامن بزنند و منویات خود را از طریق غیر ... دنبال کنند و نه با مذاکره و تبادل نظر.
با پوزش از عزیزانی که همیشه صداقت نشان داده و حتی در فضای مجازی و دادن امتحان وجدان خود را قاضی قرار داده اند، خطاب ما کسانی بوده و هست که خلاف این عمل کرده اند.
ملکوتی خواه
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
👇👇
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
دلنوشته همکار ارجمند جناب آقای مهدی گلی پور
🌸🌺🌸
نامه ای به بچه ها بعد از تدریس و تصحیح برگه های مجازی
سلام و درود به عزیزان من!
امروز ریز به ریز کارنامه این روزهای شما و این ترم شما و خودم را بررسی می کردم . عکس های سوالات تشریحی را واو به واو تصحیح می کردم تا حقی از کسی ضایع نشود.
اما آنچه مرا بسیار عذاب می داد رسوخ کردن پدیده ای به نام دروغ در عمق وجودمان و در عمق جامعه است. شما را سرزنش نمی کنم چون ما بزرگترها به عنوان معلم ، پدر ، مادر و اولیا فرهنگی جامعه نتوانسته ایم اهمیت اعتماد و راستی و درستی را به شما بفهمانیم و عواقب بی اعتمادی و دروغ را به تصویر بکشیم.
با خودم فکر کردم چه می شد اگر ما حداقل در جامعه کوچک کلاسمان می توانستیم به هم اعتماد کنیم و یقین کنیم با تکیه بر تلاش خودمان مثلا نمره ای را کسب می کنیم. امروز با بچه های زیادی تماس گرفتم .از بعضی ها خواستم درباره راه حل هایشان برایم توضیح دهند، از بعضی ها خواستم دلیل نقص جوابهایشان را بگویند ، به بعضی ها به طور مستند نشان دادم که چقدر ناشیانه تقلب کرده اند و به خیال خودم مچ اشان را گرفتم، و بعضی ها هم حق به جانب مرا سرزنش کردند به داشتن شک و تردید!!
عده ای طفره رفتند و کتمان کردند، عده کمی هم صادقانه اعتراف کردند. باز دمش گرم کسی که صادقانه به من گفت اگر به توانایی خودم تکیه می کردم نمره ام کم می شد.
بعضی از شما با صداقت و تکیه بر توانایی خودتان سعی کردید به سوالات جواب دهید حتی اگر نمره پائینی بگیرید از دور روی ماهتان را می بوسم.
همسن شما که بودم حدیثی از حضرت علی (ع ) تن و بدنم را لرزاند و تا امروز هم آن را از حفظم و همیشه با خودم تکرارش می کنم.
لایجد عبد طعم الایمان حتی یترک الکذب هزله و جده
هیچ بنده ای طعم ایمان را نمی چشد مگر اینکه دروغ را ترک کند چه به شوخی چه جدی
این قسمت حتی به شوخی! تا عمق وجودم را لرزاند و تا امروز سعی کردم از دروغ دوری کنم و معجزه صداقت و درستی را هر روز در زندگی خودم می بینم.
امروز با کوله باری از دروغ و تقلب (بیشتر از همیشه ) سال تحصیلی را ترک می کنیم.
کرونا تمام می شود و ما دوباره به روزهای عادی برمی گردیم. چنین نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند. اما آنچه می ماند نوع عملکرد ما در شرایط سخت است. عده ای از شما در همین شرایط سخت یادگیری؛ بیشتر از قبل، دیگران را حمایت کردند و بازوی من بودند در پاسخگویی به سوالات که سپاسگزار وجود نازنین شان هستم و آرزو می کنم مزد این سخاوت را به زودی در زندگی شان بگیرند.
شاید در زندگی تان روزهایی برسد که به ارزش صداقت و بی ارزشی نمره های امروز پی ببرید و بدانید مثلا اگر بتوانید به شریک زندگیتان اعتماد کنید و او با شما صادق باشد چه گنجی در کنار خود دارید و من از جایگاهی کنار این گنج با شما حرف می زنم.
امروز با خودم فکر می کردم اگر هیچکس در دنیا دروغ نگوید چه گلستانی می شود دنیای ما و اعتماد چه حس شیرینی است.
من امروز نه می توانم نه می خواهم در این شرایط سخت و در این آزمون های مجازی سره را از ناسره و راستگو را از دروغگو جدا کنم و این نمرات برایم ارزشی ندارند. ارزش واقعی برایم صداقت و روراستی کسانی است که در قدم اول با خودشان رو راست هستند. ارزش واقعی تلاش و پشتکار شما در این شرایط سخت است.
فقط می توانم به عنوان آخرین درس امسال به شما بگویم صداقت و رو راستی و شفافیت گنج پنهان است، دست کم با خودتان رو راست باشید.
دوستتان دارم تا همیشه
مهدی گلی پور ( دکتر در تاریخ)
دبیر علوم اجتماعی دبیرستان های پسرانه امام صادق علیه السلام
🌸🌺🌸
نامه ای به بچه ها بعد از تدریس و تصحیح برگه های مجازی
سلام و درود به عزیزان من!
امروز ریز به ریز کارنامه این روزهای شما و این ترم شما و خودم را بررسی می کردم . عکس های سوالات تشریحی را واو به واو تصحیح می کردم تا حقی از کسی ضایع نشود.
اما آنچه مرا بسیار عذاب می داد رسوخ کردن پدیده ای به نام دروغ در عمق وجودمان و در عمق جامعه است. شما را سرزنش نمی کنم چون ما بزرگترها به عنوان معلم ، پدر ، مادر و اولیا فرهنگی جامعه نتوانسته ایم اهمیت اعتماد و راستی و درستی را به شما بفهمانیم و عواقب بی اعتمادی و دروغ را به تصویر بکشیم.
با خودم فکر کردم چه می شد اگر ما حداقل در جامعه کوچک کلاسمان می توانستیم به هم اعتماد کنیم و یقین کنیم با تکیه بر تلاش خودمان مثلا نمره ای را کسب می کنیم. امروز با بچه های زیادی تماس گرفتم .از بعضی ها خواستم درباره راه حل هایشان برایم توضیح دهند، از بعضی ها خواستم دلیل نقص جوابهایشان را بگویند ، به بعضی ها به طور مستند نشان دادم که چقدر ناشیانه تقلب کرده اند و به خیال خودم مچ اشان را گرفتم، و بعضی ها هم حق به جانب مرا سرزنش کردند به داشتن شک و تردید!!
عده ای طفره رفتند و کتمان کردند، عده کمی هم صادقانه اعتراف کردند. باز دمش گرم کسی که صادقانه به من گفت اگر به توانایی خودم تکیه می کردم نمره ام کم می شد.
بعضی از شما با صداقت و تکیه بر توانایی خودتان سعی کردید به سوالات جواب دهید حتی اگر نمره پائینی بگیرید از دور روی ماهتان را می بوسم.
همسن شما که بودم حدیثی از حضرت علی (ع ) تن و بدنم را لرزاند و تا امروز هم آن را از حفظم و همیشه با خودم تکرارش می کنم.
لایجد عبد طعم الایمان حتی یترک الکذب هزله و جده
هیچ بنده ای طعم ایمان را نمی چشد مگر اینکه دروغ را ترک کند چه به شوخی چه جدی
این قسمت حتی به شوخی! تا عمق وجودم را لرزاند و تا امروز سعی کردم از دروغ دوری کنم و معجزه صداقت و درستی را هر روز در زندگی خودم می بینم.
امروز با کوله باری از دروغ و تقلب (بیشتر از همیشه ) سال تحصیلی را ترک می کنیم.
کرونا تمام می شود و ما دوباره به روزهای عادی برمی گردیم. چنین نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند. اما آنچه می ماند نوع عملکرد ما در شرایط سخت است. عده ای از شما در همین شرایط سخت یادگیری؛ بیشتر از قبل، دیگران را حمایت کردند و بازوی من بودند در پاسخگویی به سوالات که سپاسگزار وجود نازنین شان هستم و آرزو می کنم مزد این سخاوت را به زودی در زندگی شان بگیرند.
شاید در زندگی تان روزهایی برسد که به ارزش صداقت و بی ارزشی نمره های امروز پی ببرید و بدانید مثلا اگر بتوانید به شریک زندگیتان اعتماد کنید و او با شما صادق باشد چه گنجی در کنار خود دارید و من از جایگاهی کنار این گنج با شما حرف می زنم.
امروز با خودم فکر می کردم اگر هیچکس در دنیا دروغ نگوید چه گلستانی می شود دنیای ما و اعتماد چه حس شیرینی است.
من امروز نه می توانم نه می خواهم در این شرایط سخت و در این آزمون های مجازی سره را از ناسره و راستگو را از دروغگو جدا کنم و این نمرات برایم ارزشی ندارند. ارزش واقعی برایم صداقت و روراستی کسانی است که در قدم اول با خودشان رو راست هستند. ارزش واقعی تلاش و پشتکار شما در این شرایط سخت است.
فقط می توانم به عنوان آخرین درس امسال به شما بگویم صداقت و رو راستی و شفافیت گنج پنهان است، دست کم با خودتان رو راست باشید.
دوستتان دارم تا همیشه
مهدی گلی پور ( دکتر در تاریخ)
دبیر علوم اجتماعی دبیرستان های پسرانه امام صادق علیه السلام
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
اطلاعیه مهم
💥💥💥
ضمن عرض پوزش متنی که به نام آقای گلی پور انتشار یافته ، بوسیله ی یکی از معلمین محترم درس مطالعات اجتماعی نگاشته شده و از طرف آقای گلی پور ارسال گردیده است.
ملکوتی خواه
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
💥💥💥
ضمن عرض پوزش متنی که به نام آقای گلی پور انتشار یافته ، بوسیله ی یکی از معلمین محترم درس مطالعات اجتماعی نگاشته شده و از طرف آقای گلی پور ارسال گردیده است.
ملکوتی خواه
دفتر بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
نوسته ای از محمود نژاد معلم زبان فارسی مدارس بنیاد:
💥💥💥🔥💥💥💥
به نام خالق زیبایی ها
شبی از پشت یک تنهایی نمناک و بارانی تو را با لهجه ی گلهای نیلوفر صدا کردم برای با طراوت ماندن باغ قشنگ آرزوهایت دعا کردم...
با سلام 🌹🌹
سرانجام پس از کش و قوس های فراوان سفره ی درس فارسی کلاس ششم درسال تحصیلی ۹۸_ ۹۹ جمع شد. خیلی دوست داشتم بیشتر و مثمر ثمر تر در خدمت دختران گلم باشم. ولی بحران بیماری کرونا خیلی محدودیت ها ایجاد کرد . چاره ای نداشتیم جز اینکه در دنیای مجازی با همدیگر در ارتباط باشیم. پا به پا با دختران گلم پیش رفتیم. در کنار هم خیلی اوقات اذیت شدیم. مشکل قطعی نت و بروز نبودن وسایل ما به قول شما سختی کار را دو چندان می ساخت. اگر گاهی اوقات سخت گیری کردیم فقط بخاطر خود شما بود.
در روزهای پایانی سال تحصیلی دوست داشتیم برای لحظه ای شور و شوق شما عزیزان را یک بار دیگر در فضای مدرسه تجربه کنیم و ببینیم. ولی متاسفانه علی رغم تصوراتمان برخی از اولیا عزیز و بزرگوار چنان ذهن خود را متمرکز بر بیماری کرونا کرده بودند که این فرصت را از ما دریغ کردند و برای رسیدن به اهداف خود نهایتا شکواییه ی خود را به خواجه حافظ شیرازی تقدیم کردند . این موضوع به حدی بحرانی شد که خستگی و کلافگی و دردسر را برای ما، مدیریت محترم و کادر دفتری دو چندان ساخت. ضمنا با کار این عزیزان از چندین ارگان مورد تهدید قرار گرفتیم. با این وجود و با تمام دلخوری های پیش آمده نظر این عزیزان را محترم می دانم. امروز و فردا کردن در تاریخ امتحان کلافگی و سردرگمی روزهای پایانی را بیشتر از پیش ساخت. هر چند که بنده ی حقیر، کادر مدرسه و حتی بنیاد فرهنگی امام صادق هیچ نقشی در این بیبرنامگی نداشتیم. سنگ اندازی برخی از اولیا گرانقدر این مشکلات را ایجاد کرد. این سردرگمی ها به جایی رسید که علی رغم میل قلبی ام در آخرین پیام خودم را از پاسخگویی معذور دانستم.
مطمئن هستم خیلی از شما عزیزان که سعی در درک شرایط موجود داشتید اصلا از اتفاقات اخیر در محیط مدرسه اطلاع ندارید....
در هر صورت اگر کلامی گفتم ،کاری انجام دادم که دلتان را رنجاند ،حلال کنید.
ایمان دارم نگاهم همیشه با شما خواهد ماند و تا قله های روشن آینده دختران گلم را بدرقه خواهد کرد.
در پایان بر خود واجب می دانم بابت تمامی همکاری ها و همراهی ها و تلاشی که اولیا عزیز بویژه سرکار خانم چگنی زاده این مدت همزمان با من داشتند سپاسگزاری کنم.
با آرزوی بهترین ها برای فرزندانتان که حال تکه ای از وجودم هستند و گذر زمان ذره ای از مهر و علاقه ی من را نسبت به وجودشان کم نمی کند.
باقی بقایتان
حلالم کنید
بدرود
محمود نژاد آموزگار درس فارسی
خرداد ۱۳۹۹
💥💥💥🔥💥💥💥
به نام خالق زیبایی ها
شبی از پشت یک تنهایی نمناک و بارانی تو را با لهجه ی گلهای نیلوفر صدا کردم برای با طراوت ماندن باغ قشنگ آرزوهایت دعا کردم...
با سلام 🌹🌹
سرانجام پس از کش و قوس های فراوان سفره ی درس فارسی کلاس ششم درسال تحصیلی ۹۸_ ۹۹ جمع شد. خیلی دوست داشتم بیشتر و مثمر ثمر تر در خدمت دختران گلم باشم. ولی بحران بیماری کرونا خیلی محدودیت ها ایجاد کرد . چاره ای نداشتیم جز اینکه در دنیای مجازی با همدیگر در ارتباط باشیم. پا به پا با دختران گلم پیش رفتیم. در کنار هم خیلی اوقات اذیت شدیم. مشکل قطعی نت و بروز نبودن وسایل ما به قول شما سختی کار را دو چندان می ساخت. اگر گاهی اوقات سخت گیری کردیم فقط بخاطر خود شما بود.
در روزهای پایانی سال تحصیلی دوست داشتیم برای لحظه ای شور و شوق شما عزیزان را یک بار دیگر در فضای مدرسه تجربه کنیم و ببینیم. ولی متاسفانه علی رغم تصوراتمان برخی از اولیا عزیز و بزرگوار چنان ذهن خود را متمرکز بر بیماری کرونا کرده بودند که این فرصت را از ما دریغ کردند و برای رسیدن به اهداف خود نهایتا شکواییه ی خود را به خواجه حافظ شیرازی تقدیم کردند . این موضوع به حدی بحرانی شد که خستگی و کلافگی و دردسر را برای ما، مدیریت محترم و کادر دفتری دو چندان ساخت. ضمنا با کار این عزیزان از چندین ارگان مورد تهدید قرار گرفتیم. با این وجود و با تمام دلخوری های پیش آمده نظر این عزیزان را محترم می دانم. امروز و فردا کردن در تاریخ امتحان کلافگی و سردرگمی روزهای پایانی را بیشتر از پیش ساخت. هر چند که بنده ی حقیر، کادر مدرسه و حتی بنیاد فرهنگی امام صادق هیچ نقشی در این بیبرنامگی نداشتیم. سنگ اندازی برخی از اولیا گرانقدر این مشکلات را ایجاد کرد. این سردرگمی ها به جایی رسید که علی رغم میل قلبی ام در آخرین پیام خودم را از پاسخگویی معذور دانستم.
مطمئن هستم خیلی از شما عزیزان که سعی در درک شرایط موجود داشتید اصلا از اتفاقات اخیر در محیط مدرسه اطلاع ندارید....
در هر صورت اگر کلامی گفتم ،کاری انجام دادم که دلتان را رنجاند ،حلال کنید.
ایمان دارم نگاهم همیشه با شما خواهد ماند و تا قله های روشن آینده دختران گلم را بدرقه خواهد کرد.
در پایان بر خود واجب می دانم بابت تمامی همکاری ها و همراهی ها و تلاشی که اولیا عزیز بویژه سرکار خانم چگنی زاده این مدت همزمان با من داشتند سپاسگزاری کنم.
با آرزوی بهترین ها برای فرزندانتان که حال تکه ای از وجودم هستند و گذر زمان ذره ای از مهر و علاقه ی من را نسبت به وجودشان کم نمی کند.
باقی بقایتان
حلالم کنید
بدرود
محمود نژاد آموزگار درس فارسی
خرداد ۱۳۹۹
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
با عرض سلام وادب واحترام خدمت اولیای محترم بنیاد علمی فرهنگی امام صادق و دبستان دخترانه امام صادق واحد شاخه نبات...... 🌸
در دنیای امروز نقش مدرسه در تربیت وآموزش کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. کودکان در مدرسه ارزشهای مثبت جامعه را فرا میگیرند شخصیت اجتماعی وروانی شان شکل میگیرد برای حضور در جامعه مهيا میشوند وامیدواریم بتوانند جامعه ای بهتر، شهری زیبا تر وکشوری پیشرفته تر بسازند....
اگر مجموعه ای با تمام توان خود مشغول خدمت رسانیست ومی تواند رضایت خلق خدا را فراهم کند، علاوه بر داشتن کارمندان واعضای وظیفه شناس مدیریت کارآمد ومجربی دارد.....
در ابتدای روزگار کرونایی تعطیلی مدارس، این نگرانی برای والدین ودانش آموزان وجود داشت که وقفه تحصیلی ودور بودن از کلاس درس ومعلم ومدرسه باعث افت تحصیلی دانش آموز خواهد شد واز دست رفتن زمان تحصیلات برای تدریس کتابها ضربه ای جبران ناپذیر خواهد بود.... ولی مدیریت صحیح شما این امکان را فراهم آورد که کودکان تجربه ای دیگر از آموزش داشته باشند. درک نگرانی های صدها والدین، تلاش برای هماهنگی امور مدرسه به نحو احسن وبرقراری ارتباط دوستانه با دانش آموزان این نگرانی را برطرف کرد.... همکاری مدیر مدرسه با معلمین وبا دانش آموزان در امر تدریس مجازی باعث دلگرمی دانش آموزان واولیای آنها در این شرایط شد...
در کنار مدیریت محترم جناب آقای فقیه واعضای بنیاد، کادر زحمتکش مدرسه با علاقه وابتکار عمل ودلگرمی به امر مهم پرورش دانش آموزان مشغول شدند ولحظه ای از این آموزش وارتباط با دانش آموزان خود کوتاهی نکردند و واقعا جای تشکر وقدر دانی دارد....البته که در این شرایط غیر حضوری تحصیلی از قبل پیش بینی نشده برای به ثمر رسیدن این تدریسها مجازی همکاری ومدیریت والدین را نیز در منزل بیش از پیش لازم داشت وبه همین دلیل این روند آموزشی تاثیرات پر فشاری بر خانواده های مسولیت پذیر گذاشت به حدی که زندگی شخصی آنها تحت تاثیر قرار گرفته بود که انشاالله بایک برنامه ریزی بهتر از پیش طراحی شده برای سال تحصیلی آینده، بتوانیم از مشکلات پیش آمده ی سال قبل قدری بکاهیم......
بدین وسیله تشکر ویژه دارم از جناب آقای فقیه وهمکاران ایشان در بنیاد امام صادق که در پیش بردن اهداف وپیگیری امور آموزشی وپرورشی علمی دانش آموزان زحمت کشیدند. همچنین از مدیریت محترم دبستان دخترانه امام صادق واحد شاخه نبات سر کار خانم فدایی،همچنین قدر دانی مینمایم از زحمات معاونین محترم خانم مهاجر وخانم فروزنده.... تشکر بسیار از زحمات واحد راه اندازی کامپیوتر وبرنامه های اسکای روم خانم زنگنه وخانم شریفی.... تشکر ویژه از معلم محترم سر کار خانم رضا زاده در تدریس ریاضی واجتماعی که ایشان با درک دانش آموزان در این گروه سنی علاوه بر تدریس با ارسال متن های زیبا و روحیه بر انگیز برای دانش آموزانشان، آنها را برای هر چه بهتر یادگیری یاری میکردند. تشکر ویژه از خانم حاجی وندی وخانم قربانی که در تدریس فارسی وعلوم واقعا سنگ تمام گذاشتند... تشکر از معلمان گرانقدر خانم رضوی،خانم جوادی وخانم نیکبخت که با ارسال تدریسها ودریافت تکالیف وآزمونها پیگیر تدریس به موقع کتاب ها بودند.تشکر وقدر دانی بسیار زیاد از معلم گرامی سر کار خانم نیلی، بابت آموزش خط زیبایشان به دانش آموزان که زمینه ی رشد وپیشرفت نوشتاری آنها را فراهم مینمایند.... وسر کار خانم بهرامی عزیز معلم تربیت بدنی وخانم بردبار مشاور محترم مدرسه که در امر برگزاری امتحانات آنلاین شفاهی هم قبول زحمت کردند....
از خداوند منان توفیقات روز افزون شما را خواستارم وامید وارم که توانسته باشم با بیان قدر دانی خود از زحمات شما، کمی از محبت وفداکاری شما را جبران کرده باشم... امیدوارم که این مجموعه همواره سلامت وتندر ست باشید وحضورتان در کنار دانش آموزان وآینده سازان این کشور پایدار ومستدام باشد......
از طرف مادر دانش آموز مهشید یزدی پایه ی پنجم واحد شاخه نبات ...
در دنیای امروز نقش مدرسه در تربیت وآموزش کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. کودکان در مدرسه ارزشهای مثبت جامعه را فرا میگیرند شخصیت اجتماعی وروانی شان شکل میگیرد برای حضور در جامعه مهيا میشوند وامیدواریم بتوانند جامعه ای بهتر، شهری زیبا تر وکشوری پیشرفته تر بسازند....
اگر مجموعه ای با تمام توان خود مشغول خدمت رسانیست ومی تواند رضایت خلق خدا را فراهم کند، علاوه بر داشتن کارمندان واعضای وظیفه شناس مدیریت کارآمد ومجربی دارد.....
در ابتدای روزگار کرونایی تعطیلی مدارس، این نگرانی برای والدین ودانش آموزان وجود داشت که وقفه تحصیلی ودور بودن از کلاس درس ومعلم ومدرسه باعث افت تحصیلی دانش آموز خواهد شد واز دست رفتن زمان تحصیلات برای تدریس کتابها ضربه ای جبران ناپذیر خواهد بود.... ولی مدیریت صحیح شما این امکان را فراهم آورد که کودکان تجربه ای دیگر از آموزش داشته باشند. درک نگرانی های صدها والدین، تلاش برای هماهنگی امور مدرسه به نحو احسن وبرقراری ارتباط دوستانه با دانش آموزان این نگرانی را برطرف کرد.... همکاری مدیر مدرسه با معلمین وبا دانش آموزان در امر تدریس مجازی باعث دلگرمی دانش آموزان واولیای آنها در این شرایط شد...
در کنار مدیریت محترم جناب آقای فقیه واعضای بنیاد، کادر زحمتکش مدرسه با علاقه وابتکار عمل ودلگرمی به امر مهم پرورش دانش آموزان مشغول شدند ولحظه ای از این آموزش وارتباط با دانش آموزان خود کوتاهی نکردند و واقعا جای تشکر وقدر دانی دارد....البته که در این شرایط غیر حضوری تحصیلی از قبل پیش بینی نشده برای به ثمر رسیدن این تدریسها مجازی همکاری ومدیریت والدین را نیز در منزل بیش از پیش لازم داشت وبه همین دلیل این روند آموزشی تاثیرات پر فشاری بر خانواده های مسولیت پذیر گذاشت به حدی که زندگی شخصی آنها تحت تاثیر قرار گرفته بود که انشاالله بایک برنامه ریزی بهتر از پیش طراحی شده برای سال تحصیلی آینده، بتوانیم از مشکلات پیش آمده ی سال قبل قدری بکاهیم......
بدین وسیله تشکر ویژه دارم از جناب آقای فقیه وهمکاران ایشان در بنیاد امام صادق که در پیش بردن اهداف وپیگیری امور آموزشی وپرورشی علمی دانش آموزان زحمت کشیدند. همچنین از مدیریت محترم دبستان دخترانه امام صادق واحد شاخه نبات سر کار خانم فدایی،همچنین قدر دانی مینمایم از زحمات معاونین محترم خانم مهاجر وخانم فروزنده.... تشکر بسیار از زحمات واحد راه اندازی کامپیوتر وبرنامه های اسکای روم خانم زنگنه وخانم شریفی.... تشکر ویژه از معلم محترم سر کار خانم رضا زاده در تدریس ریاضی واجتماعی که ایشان با درک دانش آموزان در این گروه سنی علاوه بر تدریس با ارسال متن های زیبا و روحیه بر انگیز برای دانش آموزانشان، آنها را برای هر چه بهتر یادگیری یاری میکردند. تشکر ویژه از خانم حاجی وندی وخانم قربانی که در تدریس فارسی وعلوم واقعا سنگ تمام گذاشتند... تشکر از معلمان گرانقدر خانم رضوی،خانم جوادی وخانم نیکبخت که با ارسال تدریسها ودریافت تکالیف وآزمونها پیگیر تدریس به موقع کتاب ها بودند.تشکر وقدر دانی بسیار زیاد از معلم گرامی سر کار خانم نیلی، بابت آموزش خط زیبایشان به دانش آموزان که زمینه ی رشد وپیشرفت نوشتاری آنها را فراهم مینمایند.... وسر کار خانم بهرامی عزیز معلم تربیت بدنی وخانم بردبار مشاور محترم مدرسه که در امر برگزاری امتحانات آنلاین شفاهی هم قبول زحمت کردند....
از خداوند منان توفیقات روز افزون شما را خواستارم وامید وارم که توانسته باشم با بیان قدر دانی خود از زحمات شما، کمی از محبت وفداکاری شما را جبران کرده باشم... امیدوارم که این مجموعه همواره سلامت وتندر ست باشید وحضورتان در کنار دانش آموزان وآینده سازان این کشور پایدار ومستدام باشد......
از طرف مادر دانش آموز مهشید یزدی پایه ی پنجم واحد شاخه نبات ...
🔷🔶🔷🔶🔷
کلاس دوره و جمع بندی فیزیک ویژه امتحان نهایی دوازدهم
رشته تجربی و ریاضی
مدرس: جناب آقای شهریار اویس قرن
زمان: شنبه ۲۴خرداد ساعت ۹
لینک کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4
🔹ورود با کدملی دانشآموز و شماره تماس یکی از اولیا
کلاس دوره و جمع بندی فیزیک ویژه امتحان نهایی دوازدهم
رشته تجربی و ریاضی
مدرس: جناب آقای شهریار اویس قرن
زمان: شنبه ۲۴خرداد ساعت ۹
لینک کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4
🔹ورود با کدملی دانشآموز و شماره تماس یکی از اولیا
مجله الکترونیکی دبیرستان امام صادق (ع) pinned «🔷🔶🔷🔶🔷 کلاس دوره و جمع بندی فیزیک ویژه امتحان نهایی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی مدرس: جناب آقای شهریار اویس قرن زمان: شنبه ۲۴خرداد ساعت ۹ لینک کلاس: https://www.skyroom.online/ch/besadegh78/hamayesh4 🔹ورود با کدملی دانشآموز و شماره تماس یکی از اولیا»
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
آپارات - سرویس اشتراک ویدیو
روز جهانی محیط زیست
فیلمی که مشاهده میکنید توسط دانشآموزان بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) در گروه رسانه مدارس سبز به مناسبت روز جهانی و هفته ملی محیط زیست آماده شده است.
امیدواریم با کنار هم قرار گرفتن، همیاری و همدلی روزهای زیباتری را برای خود و تمامی موجودات هستی بسازیم.
امیدواریم با کنار هم قرار گرفتن، همیاری و همدلی روزهای زیباتری را برای خود و تمامی موجودات هستی بسازیم.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🟢🟢🟢
بسم الله الرحمن الرحیم
جنگل آتش گرفت، پرنده مرد و پرواز تنها ماند ...
آری اشرف مخلوقات بودن، وظیفهی سنگینی است که باید از آن سربلند پیش خدا برگشت.
پس بیاید با زمین، تمامی موجودات و گیاهان که خالق آنها خداست، مهربان باشیم.
آنها نه گناهی دارند، نه زبانی برای آزار ...
فیلمی که مشاهده میکنید توسط دانشآموزان بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) در گروه رسانه مدارس سبز به مناسبت روز جهانی و هفته ملی محیط زیست آماده شده است.
امیدوارم با کنار هم قرار گرفتن، همیاری و همدلی روزهای زیباتری را برای خود و تمامی موجودات هستی بسازیم.
برخود لازم میدانم:
از زحمات و صبوری خانوادههای دانشآموزان که ما را در ساخت این فیلم همراهی نمودند، تشکر کنم.
در پایان:
از حمایتهای همیشگی جناب آقای دکتر علی فقیه، مدیرعامل محترم بنیاد که باعث دلگرمی ماست همچنین مشارکت مدیریت مراکز پیش دبستانی دخترانه، دبستان پسرانه واحد مطهری، دبستان دخترانه واحد شاخه نبات و دبیرستان پسرانه دوره اول سپاسگزاری میکنم.
#مدارس_سبز_بنیاد_امام_صادق
#ما_همه_مسئولیم
#مدارس_سبز
Web:
greenschools1.ir
aparat:
aparat.com/green_schools1
Instagram:
Instagram.com/green_schools1
محمدمهدی افضلی - مسئول طرح مدارس سبز بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
بسم الله الرحمن الرحیم
جنگل آتش گرفت، پرنده مرد و پرواز تنها ماند ...
آری اشرف مخلوقات بودن، وظیفهی سنگینی است که باید از آن سربلند پیش خدا برگشت.
پس بیاید با زمین، تمامی موجودات و گیاهان که خالق آنها خداست، مهربان باشیم.
آنها نه گناهی دارند، نه زبانی برای آزار ...
فیلمی که مشاهده میکنید توسط دانشآموزان بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع) در گروه رسانه مدارس سبز به مناسبت روز جهانی و هفته ملی محیط زیست آماده شده است.
امیدوارم با کنار هم قرار گرفتن، همیاری و همدلی روزهای زیباتری را برای خود و تمامی موجودات هستی بسازیم.
برخود لازم میدانم:
از زحمات و صبوری خانوادههای دانشآموزان که ما را در ساخت این فیلم همراهی نمودند، تشکر کنم.
در پایان:
از حمایتهای همیشگی جناب آقای دکتر علی فقیه، مدیرعامل محترم بنیاد که باعث دلگرمی ماست همچنین مشارکت مدیریت مراکز پیش دبستانی دخترانه، دبستان پسرانه واحد مطهری، دبستان دخترانه واحد شاخه نبات و دبیرستان پسرانه دوره اول سپاسگزاری میکنم.
#مدارس_سبز_بنیاد_امام_صادق
#ما_همه_مسئولیم
#مدارس_سبز
Web:
greenschools1.ir
aparat:
aparat.com/green_schools1
Instagram:
Instagram.com/green_schools1
محمدمهدی افضلی - مسئول طرح مدارس سبز بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🇩🇪درخواست ۲۰۰۰ استاد آلمانی برای برگزاری کلاس های حضوری
🖋در این نامه سرگشاده آمده است: همان گونه که مدارس و مهد کودک ها به صورت مرحله ای به شرایط عادی بازگشتند، دانشگاه نیز این ظرفیت را دارد که کلاس های حضوری در آن برگزار شود.
‼️اساتید آلمانی این نگرانی را ابراز کرده اند که ممکن است سه ارزش مهم دانشگاه قربانی تصور و اشتیاق ما برای جهش دیجیتال در یاددهی و یادگیری شود:
📌دانش و بینش و نقد و خلاقیت در دیدار و حضور است که رخ می دهد و دانشگاه محل دیدارهاست.
📌تحصیل مرحله ای از زندگی جمعی و شبکه سازی اجتماعی است.
📌تدریس دانشگاه بر مبنای یک تبادل مهم ، مشارکتی و اعتماد بین افراد شکل می گیرد و به باور متخصصان حضور افراد در کنار هم همچنان بهترین بستر برای این منظور است.
🖋در این نامه سرگشاده آمده است: همان گونه که مدارس و مهد کودک ها به صورت مرحله ای به شرایط عادی بازگشتند، دانشگاه نیز این ظرفیت را دارد که کلاس های حضوری در آن برگزار شود.
‼️اساتید آلمانی این نگرانی را ابراز کرده اند که ممکن است سه ارزش مهم دانشگاه قربانی تصور و اشتیاق ما برای جهش دیجیتال در یاددهی و یادگیری شود:
📌دانش و بینش و نقد و خلاقیت در دیدار و حضور است که رخ می دهد و دانشگاه محل دیدارهاست.
📌تحصیل مرحله ای از زندگی جمعی و شبکه سازی اجتماعی است.
📌تدریس دانشگاه بر مبنای یک تبادل مهم ، مشارکتی و اعتماد بین افراد شکل می گیرد و به باور متخصصان حضور افراد در کنار هم همچنان بهترین بستر برای این منظور است.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
"قدر زمان حال را بدانید که....
گذشته هرگز برنمی گردد ...
و آینده شاید نیاید!!"
گذشته هرگز برنمی گردد ...
و آینده شاید نیاید!!"