Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
⭕سخته ولی غیر ممکن نیست!!!!✅
این روزها میگذرند، اما پلاستیکها میمانند‼
این عنوان ویدئویی از سرکار خانم فرزانه فصیحی،قهرمان ملی و عضو تیم ملی دو میدانی زنان ایران (دخترِ باد) در ارتباط با حذف پلاستیک با هشتگ #نه_به_پلاستیک میباشد.
یادمان باشد در هرکجای این کرهی خاکی که ایستادهایم و در هرجایگاهی که هستیم؛ زمین برای بقای خود به دستها و اندیشهها و ارادههای راسخ ما نیاز دارد.
با تشکر از سرکار خانم فرزانه فصیحی که دغدغه مسائل محیط زیست را دارند.
#مدارس_سبز_بنیاد_امام_صادق
#حفاظت_از_محیط_زیست
#ما_همه_مسئولیم
#محیط_زیست
#مدارس_سبز
🔵گروه رسانه طرح مدارس سبز بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)🔵
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
این روزها میگذرند، اما پلاستیکها میمانند‼
این عنوان ویدئویی از سرکار خانم فرزانه فصیحی،قهرمان ملی و عضو تیم ملی دو میدانی زنان ایران (دخترِ باد) در ارتباط با حذف پلاستیک با هشتگ #نه_به_پلاستیک میباشد.
یادمان باشد در هرکجای این کرهی خاکی که ایستادهایم و در هرجایگاهی که هستیم؛ زمین برای بقای خود به دستها و اندیشهها و ارادههای راسخ ما نیاز دارد.
با تشکر از سرکار خانم فرزانه فصیحی که دغدغه مسائل محیط زیست را دارند.
#مدارس_سبز_بنیاد_امام_صادق
#حفاظت_از_محیط_زیست
#ما_همه_مسئولیم
#محیط_زیست
#مدارس_سبز
🔵گروه رسانه طرح مدارس سبز بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)🔵
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
Instagram
@green_schools1
در مطالعه ای که در سال 1975 انجام گرفت نشان داد که نزدیک به چهار هزار تن ضایعات پلاستیکی هر ساله وارد اقیانوس میشوند و شاید بتوان دلیل اینکه چرا زمین هم اکنون ازکیسه های پلاستیکی اشباع نشده است را فهمید. با این حال به نظر می رسد به زودی اقیانوس ها مملو از…
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
روایت سردار ایرانی که حضرت علی (ع) جانش را نجات داد.
💥💥💥
هرمزان از سرداران نامآور ایرانی بود که وقت فتوحات مسلمانان در نواحی شوشتر با سپاه عربی جنگید اما نتوانست کاری از پیش ببرد و اسیر شد. او را که نزد خلیفه دوم میبرند قصه جانبدربردنش شنیدنی است.
در روایات اینطور آمده که هرمزان بر جان خود بیمناک بوده و لب به سخن باز نمیکرده. آنقدر مرگ خودش را قطعی میدانسته که بالاخره یکبار به حرف میآید و میگوید مرده صحبت نمیکند.
در این اثنا طلب آب میکند، اما برخلاف انتظار یک جرعه هم نمینوشد. وقتی میپرسند چرا نمیخوری جواب میدهد میترسم حین آب خوردن مرا بکشید. خلیفه میگوید قتل و عطش با هم اتفاق نمیافتد و تا زمانی که آب ننوشیدهای جان تو در امان است.
هرمزان هم فرصت را غنیمت میشمرد و کاسه چوبی آب را زمین میاندازد. این رفتار خشم گروهی از حاضران را برمیانگیزد؛ اینکه کار هرمزان توهینآمیز بوده و در واقع خلیفه را فریب داده، بیشتر بر قتلش تأکید میکنند چراکه یکی دو تن از فرماندهان سپاه مسلمانان هم در جنگ با سپاه هرمزان کشته شده بودند.
اما در این میان یکی از هرمزان دفاع میکند؛ علی امیرالمومنین(ع). حضرت اماندادن خلیفه را گوشزد میکند و اینکه به هر ترتیب خلیفه باید بر سر پیمانش بماند.
با منطق و وساطت امیر، جان این سردار ایرانی حفظ میشود. امیر در مواردی به خلیفه مشورت میداد و بارها شنیده بودند که خلیفه گفته بود اگر علی نبود عمر هلاک میشد.
از آن روز هرمزان با نامی عربی همراه خلیفه میشود. در مدینه آن روز، همه میدانستند هرمزان از خاندانی اصیل و ایرانی است و فرماندهی توانا در کارزار. به هر حال همراهی او بر هیبت خلیفه میافزود.
💥💥💥
هرمزان از سرداران نامآور ایرانی بود که وقت فتوحات مسلمانان در نواحی شوشتر با سپاه عربی جنگید اما نتوانست کاری از پیش ببرد و اسیر شد. او را که نزد خلیفه دوم میبرند قصه جانبدربردنش شنیدنی است.
در روایات اینطور آمده که هرمزان بر جان خود بیمناک بوده و لب به سخن باز نمیکرده. آنقدر مرگ خودش را قطعی میدانسته که بالاخره یکبار به حرف میآید و میگوید مرده صحبت نمیکند.
در این اثنا طلب آب میکند، اما برخلاف انتظار یک جرعه هم نمینوشد. وقتی میپرسند چرا نمیخوری جواب میدهد میترسم حین آب خوردن مرا بکشید. خلیفه میگوید قتل و عطش با هم اتفاق نمیافتد و تا زمانی که آب ننوشیدهای جان تو در امان است.
هرمزان هم فرصت را غنیمت میشمرد و کاسه چوبی آب را زمین میاندازد. این رفتار خشم گروهی از حاضران را برمیانگیزد؛ اینکه کار هرمزان توهینآمیز بوده و در واقع خلیفه را فریب داده، بیشتر بر قتلش تأکید میکنند چراکه یکی دو تن از فرماندهان سپاه مسلمانان هم در جنگ با سپاه هرمزان کشته شده بودند.
اما در این میان یکی از هرمزان دفاع میکند؛ علی امیرالمومنین(ع). حضرت اماندادن خلیفه را گوشزد میکند و اینکه به هر ترتیب خلیفه باید بر سر پیمانش بماند.
با منطق و وساطت امیر، جان این سردار ایرانی حفظ میشود. امیر در مواردی به خلیفه مشورت میداد و بارها شنیده بودند که خلیفه گفته بود اگر علی نبود عمر هلاک میشد.
از آن روز هرمزان با نامی عربی همراه خلیفه میشود. در مدینه آن روز، همه میدانستند هرمزان از خاندانی اصیل و ایرانی است و فرماندهی توانا در کارزار. به هر حال همراهی او بر هیبت خلیفه میافزود.
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
✅ " تاملی بر آموزشهای مجازی وروشهای تربیتی مادران وپدران دردوران کرونا"
والدین گرامی سلامی پراز آرزوی سلامتی وپایداری تقدیم به شما .
تاریخ خاطر نشان ساخته است همواره جوامع مختلف، تغییر وتحولات و به دنبال آن تغییر در سبک زندگی انسانها راتجربه کرده اند . شیوع ویروس کرونا نیز دراین برهه ی زمانی کل جهان را باتغییرات مختلف ، حتی سبک تربیتی جدید مواجه ساخته است که دیگر بازگشت کامل به زندگی قبلی ، دور از نظر انسانها می باشد . آنچه قابل تامل است اینکه در برخورد با شرایط ، میزان سازگاری افراد وتطابق با محیط جدید متفاوت است . مانند برخی ازوالدین آگاه که امروز به خوبی می دانند شتابزدگی در حضور خود وفرزندان درکلاسها وجلسات عمومی ، جز ایجاد خسران و نابودی بشریت ،ثمری به بارنخواهد آورد.
ومتقابلا برخی افراد به دلیل انتظارات بیش از حد از شرایطی که همگان درحال تلاش برای ساخت وساز آن هستند ناخواسته درحال القاء دلهره واضطرابهای مسری به ویژه به دانش اموزان ، معلمان وبرنامه ریزان اموزشی می باشند .
📚 اما والدین عزیز.....
با عبارتی کارشناسانه لازم به ذکر است به جای نگرانی به این موضوع بیندیشید که فرزندان شما زاییده ی دوران تکنولوژی هستند و نحوه برخورد و سادگی در استفاده ی ایشان از ابزارهای رسانه ای واینترنتی با نسل های قبلی قابل مقایسه نمی باشد . ضمناً این حقیقت را باید پذیرفت که دوران کرونا به اتمام خواهد رسید اما این مقطع سنی ودوره رشد تربیتی،اخلاقی واموزشی فرزندان مان به عقب برنخواهد گشت .خانواده هایی که آگاهانه وصبورانه به ایجاد آرامش جمعی واستفاده ازفرصتهای موجود نه ایده آل می پردازند و به خوبی می دانند همه امور جدید دارای نواقص احتمالی می باشد و با همکاری و سعه صدر به مرور رفع می گردند، قطعا ، بهترین الگوهای اجتماعی وتربیتی خواهند بود.
🌷 مادران وپدران بزرگوار روی سخنم با آن دسته از والدینی است که نگران کیفیت یادگیری و اموزش فرزندان ازطریق آموزشهای مجازی می باشند :
برگزاری کلاسها وجلسات مجازی سالها در مدارس موفق جهان به عنوان یک روش تدریس نوین تجربه شده است . حتی برخی دانشگاههای ایران و واحدهای الکترونیک سازمانها درحدنزدیک به یک دهه تجربه کرده اند . فقط در نظام آموزش وپرورش رسمی کشور تاکنون به دلیل عدم احساس نیاز و روحیه مقاومت دربرابر تغییر دربرخی افراد ، رواج نداشته است . گرچه قطعا قابل پذیرش است تدریس در فضای مجازی درمقاطع پایین تر دشواریهای قابل درکی دارد که فعلا گریزی نیست جز حمایت جمعی و درک متقابل.
پس بیایید به جای کمک به عقب ماندن مدارس وایجاد رعب ووحشت در اذهان دانش اموزان و معلمان وتشدید اختلالات یادگیری ، به روزی بیندیشیم که پس ازخروج از دوران کرونا به آسودگی درکنار کلاسهای فیزیکی و حضوری ، درشرایط و روزهای خاص ازاین روش به سهولت بهره خواهیم برد .. روزهایی که فرزندان مان دچار سرماخوردگیها می گردند ونگران غیبت انها هستیم ، روزهای آلودگی هوا ، روزهای برف وبرودت شدید به راحتی فرزند ما به کلاس ملحق می شود. پس پشتیبانیهای امروز ما در جهت توانمند سازی معلمان وعوامل آموزشی وایجاد آرامش و امید در ذهن دانش اموزانمان ما را به افق های زیبا و سبک زندگی جدید وبه روز ، راهی خواهد ساخت انشاالله .....
📕📒 آسوده خاطر باشید با بررسی موضوعاتی که شمادراین دوران با آنها مواجهید یا پیشنهاد می دهید دریادداشتهای بعدی با شما خواهیم بود .
در نوشته های بعدی باماهمراه باشید.
دکتر نرگس عطریان -متخصص علوم رفتاری وامور فرهنگی .تابستان ۱۳۹۹
والدین گرامی سلامی پراز آرزوی سلامتی وپایداری تقدیم به شما .
تاریخ خاطر نشان ساخته است همواره جوامع مختلف، تغییر وتحولات و به دنبال آن تغییر در سبک زندگی انسانها راتجربه کرده اند . شیوع ویروس کرونا نیز دراین برهه ی زمانی کل جهان را باتغییرات مختلف ، حتی سبک تربیتی جدید مواجه ساخته است که دیگر بازگشت کامل به زندگی قبلی ، دور از نظر انسانها می باشد . آنچه قابل تامل است اینکه در برخورد با شرایط ، میزان سازگاری افراد وتطابق با محیط جدید متفاوت است . مانند برخی ازوالدین آگاه که امروز به خوبی می دانند شتابزدگی در حضور خود وفرزندان درکلاسها وجلسات عمومی ، جز ایجاد خسران و نابودی بشریت ،ثمری به بارنخواهد آورد.
ومتقابلا برخی افراد به دلیل انتظارات بیش از حد از شرایطی که همگان درحال تلاش برای ساخت وساز آن هستند ناخواسته درحال القاء دلهره واضطرابهای مسری به ویژه به دانش اموزان ، معلمان وبرنامه ریزان اموزشی می باشند .
📚 اما والدین عزیز.....
با عبارتی کارشناسانه لازم به ذکر است به جای نگرانی به این موضوع بیندیشید که فرزندان شما زاییده ی دوران تکنولوژی هستند و نحوه برخورد و سادگی در استفاده ی ایشان از ابزارهای رسانه ای واینترنتی با نسل های قبلی قابل مقایسه نمی باشد . ضمناً این حقیقت را باید پذیرفت که دوران کرونا به اتمام خواهد رسید اما این مقطع سنی ودوره رشد تربیتی،اخلاقی واموزشی فرزندان مان به عقب برنخواهد گشت .خانواده هایی که آگاهانه وصبورانه به ایجاد آرامش جمعی واستفاده ازفرصتهای موجود نه ایده آل می پردازند و به خوبی می دانند همه امور جدید دارای نواقص احتمالی می باشد و با همکاری و سعه صدر به مرور رفع می گردند، قطعا ، بهترین الگوهای اجتماعی وتربیتی خواهند بود.
🌷 مادران وپدران بزرگوار روی سخنم با آن دسته از والدینی است که نگران کیفیت یادگیری و اموزش فرزندان ازطریق آموزشهای مجازی می باشند :
برگزاری کلاسها وجلسات مجازی سالها در مدارس موفق جهان به عنوان یک روش تدریس نوین تجربه شده است . حتی برخی دانشگاههای ایران و واحدهای الکترونیک سازمانها درحدنزدیک به یک دهه تجربه کرده اند . فقط در نظام آموزش وپرورش رسمی کشور تاکنون به دلیل عدم احساس نیاز و روحیه مقاومت دربرابر تغییر دربرخی افراد ، رواج نداشته است . گرچه قطعا قابل پذیرش است تدریس در فضای مجازی درمقاطع پایین تر دشواریهای قابل درکی دارد که فعلا گریزی نیست جز حمایت جمعی و درک متقابل.
پس بیایید به جای کمک به عقب ماندن مدارس وایجاد رعب ووحشت در اذهان دانش اموزان و معلمان وتشدید اختلالات یادگیری ، به روزی بیندیشیم که پس ازخروج از دوران کرونا به آسودگی درکنار کلاسهای فیزیکی و حضوری ، درشرایط و روزهای خاص ازاین روش به سهولت بهره خواهیم برد .. روزهایی که فرزندان مان دچار سرماخوردگیها می گردند ونگران غیبت انها هستیم ، روزهای آلودگی هوا ، روزهای برف وبرودت شدید به راحتی فرزند ما به کلاس ملحق می شود. پس پشتیبانیهای امروز ما در جهت توانمند سازی معلمان وعوامل آموزشی وایجاد آرامش و امید در ذهن دانش اموزانمان ما را به افق های زیبا و سبک زندگی جدید وبه روز ، راهی خواهد ساخت انشاالله .....
📕📒 آسوده خاطر باشید با بررسی موضوعاتی که شمادراین دوران با آنها مواجهید یا پیشنهاد می دهید دریادداشتهای بعدی با شما خواهیم بود .
در نوشته های بعدی باماهمراه باشید.
دکتر نرگس عطریان -متخصص علوم رفتاری وامور فرهنگی .تابستان ۱۳۹۹
اطلاعیه مهم در زمینه برگزاری حضوری امتحانات نهایی شهریور ماه 1399
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت شهریور ماه ۱۳۹۹ تمامی رشته های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای)، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم ، از استمرار سیاست این مرکز در نحوه طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشابه آنچه در خردادماه و در شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال تحصیلی جاری اتفاق افتاد، خبر داد.
به گفته خسرو ساکی این امتحانات بصورت حضوری و بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا،در بازه زمانی 99/۵/22 تا 99/۶/13 و با رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ویژه حفظ فاصله اجتماعی واستفاده اجباری از ماسک توسط دانش آموزان و عوامل اجرایی برگزار می شود و مراقبین سلامت و کمک کارشناسان شبکه بهداشت بر رعایت موازین بهداشتی نظارت مستمر خواهند داشت.
دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سوالاتی پاسخ میدهند که در دو بخش طراحی شده است :
بخش اول؛ از ۸۰ درصد تدریس حضوری ۱۶ نمره سوال طراحی شده که پاسخ گویی به آن ها الزامی است و دانش آموزان برای کسب نمره کامل این بخش باید به تمام سوالات آن پاسخ دهند.
بخش دوم؛ برای کسب ۴ نمره باقیمانده دو نوع سوال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد،
نوع اول از ۲۰ درصدی است که به صورت غیر حضوری تدریس شده و نوع دوم، مجدداً از ۸۰ درصدی است که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان مجاز هستند از بین این دو نوع سوالات، برای کسب ۴ نمره، سوالاتی را که آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.
لازم به ذکر است برنامه امتحانات و جدول تقسیم بندی محتوای کتب درسی به دو بخش ۸۰ درصد و ۲۰ درصد، جهت اطلاع و بهره برداری دانش آموزان عزیز و همکاران گرامی در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشانی aee.medu.ir قرار دارد. (قسمت اطلاعیه ها)
همچنین ناظرین ستادی و استانی ضمن بازدید مستمر از حوزه های برگزاری امتحانات، بر اساس چک لیستهای نظارتی نسبت به تهیه گزارش از چگونگی برگزاری و رعایت مقررات و شیوه نامه های مرتبط، اقدام و بازخورد های مقتضی را ارائه می نمایند.
اعلام نتایج امتحانات نیز در هفته آخر شهریور ماه۱۳۹۹ توسط مدارس محل تحصیل دانش آموزان انجام خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی نوبت شهریور ماه ۱۳۹۹ تمامی رشته های سال سوم دوره متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای)، پیش دانشگاهی و پایه دوازدهم ، از استمرار سیاست این مرکز در نحوه طراحی سوالات و برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم مشابه آنچه در خردادماه و در شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال تحصیلی جاری اتفاق افتاد، خبر داد.
به گفته خسرو ساکی این امتحانات بصورت حضوری و بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا،در بازه زمانی 99/۵/22 تا 99/۶/13 و با رعایت پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به ویژه حفظ فاصله اجتماعی واستفاده اجباری از ماسک توسط دانش آموزان و عوامل اجرایی برگزار می شود و مراقبین سلامت و کمک کارشناسان شبکه بهداشت بر رعایت موازین بهداشتی نظارت مستمر خواهند داشت.
دانش آموزان پایه دوازدهم در این نوبت نیز به سوالاتی پاسخ میدهند که در دو بخش طراحی شده است :
بخش اول؛ از ۸۰ درصد تدریس حضوری ۱۶ نمره سوال طراحی شده که پاسخ گویی به آن ها الزامی است و دانش آموزان برای کسب نمره کامل این بخش باید به تمام سوالات آن پاسخ دهند.
بخش دوم؛ برای کسب ۴ نمره باقیمانده دو نوع سوال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد،
نوع اول از ۲۰ درصدی است که به صورت غیر حضوری تدریس شده و نوع دوم، مجدداً از ۸۰ درصدی است که به صورت حضوری تدریس شده است و دانش آموزان مجاز هستند از بین این دو نوع سوالات، برای کسب ۴ نمره، سوالاتی را که آمادگی بیشتری دارند انتخاب و پاسخ دهند.
لازم به ذکر است برنامه امتحانات و جدول تقسیم بندی محتوای کتب درسی به دو بخش ۸۰ درصد و ۲۰ درصد، جهت اطلاع و بهره برداری دانش آموزان عزیز و همکاران گرامی در پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به نشانی aee.medu.ir قرار دارد. (قسمت اطلاعیه ها)
همچنین ناظرین ستادی و استانی ضمن بازدید مستمر از حوزه های برگزاری امتحانات، بر اساس چک لیستهای نظارتی نسبت به تهیه گزارش از چگونگی برگزاری و رعایت مقررات و شیوه نامه های مرتبط، اقدام و بازخورد های مقتضی را ارائه می نمایند.
اعلام نتایج امتحانات نیز در هفته آخر شهریور ماه۱۳۹۹ توسط مدارس محل تحصیل دانش آموزان انجام خواهد شد.
Forwarded from دورههای المپیاد بنیاد امام صادق(ع)
🔴🔵🔴🔵
بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق برگزار مینماید:
✅همایش آنلاین آشنایی با المپیادها
✅بررسی اختصاصی المپیاد زیست
✅ویژه دبیرستانهای دوره دوم بنیاد امام صادق(ع)
✅با حضور مدالآوران المپیاد
⏰زمان:پنجشنبه ۲۳مرداد ساعت ۱۰
⚠️لینک همایش، یک ساعت پیش از شروع برنامه در کانال المپیاد بنیاد امام صادق(ع) قرارداده میشود.
👇👇
@oly_besadegh
بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق برگزار مینماید:
✅همایش آنلاین آشنایی با المپیادها
✅بررسی اختصاصی المپیاد زیست
✅ویژه دبیرستانهای دوره دوم بنیاد امام صادق(ع)
✅با حضور مدالآوران المپیاد
⏰زمان:پنجشنبه ۲۳مرداد ساعت ۱۰
⚠️لینک همایش، یک ساعت پیش از شروع برنامه در کانال المپیاد بنیاد امام صادق(ع) قرارداده میشود.
👇👇
@oly_besadegh
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
💥💥💥💥💥
ظاهرا تاریخ برگزاری کنکور همان تاریخ قبل است....و عوض نمیشود...
فقط با روح و روان بچه ها بازی شد....
ظاهرا تاریخ برگزاری کنکور همان تاریخ قبل است....و عوض نمیشود...
فقط با روح و روان بچه ها بازی شد....
Forwarded from دورههای المپیاد بنیاد امام صادق(ع)
🔴🔵🔴🔵
بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق برگزار مینماید:
✅همایش آنلاین آشنایی با المپیادها
✅بررسی اختصاصی المپیاد زیست
✅ویژه دبیرستانهای دوره دوم بنیاد امام صادق(ع)
✅با حضور مدالآوران المپیاد
⏰زمان:پنجشنبه ۲۳مرداد ساعت ۱۰
⚠️لینک همایش، یک ساعت پیش از شروع برنامه در کانال المپیاد بنیاد امام صادق(ع) قرارداده میشود.
👇👇
@oly_besadegh
بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق برگزار مینماید:
✅همایش آنلاین آشنایی با المپیادها
✅بررسی اختصاصی المپیاد زیست
✅ویژه دبیرستانهای دوره دوم بنیاد امام صادق(ع)
✅با حضور مدالآوران المپیاد
⏰زمان:پنجشنبه ۲۳مرداد ساعت ۱۰
⚠️لینک همایش، یک ساعت پیش از شروع برنامه در کانال المپیاد بنیاد امام صادق(ع) قرارداده میشود.
👇👇
@oly_besadegh
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
♦️ معرفی طرح "آموزش فلسفه به دانش آموزان"
یادداشت دوم ( ادامه) : مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۳
" بسم الله الرحمن الرحیم"
بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع) بادرنظرگرفتن سوابق علمی وتاریخی آموزش فلسفه به کودکان ونوجوانان در سطح جهان وباحس ضرورت اجرا ، برمبنای نیازهای دانش آموزان و درنظر گرفتن وضعیت جامعه ی فعلی وآینده کشور ، به برگزاری طرح فلسفه درمدارس خود پرداخته است .
قدیمی ترین تلاشها در اموزش تفکر ، به تلاشهای سقراط دربین کودکان ،نوجوانان وجوانان عصر خود از طریق گفت وگو های گروهی برمی گردد. این تلاش هرچند ناقص در تاریخ به شیوه های مختلف ادامه یافته است که درارزشهای دینی واجتماعی نیز جایگاه فراوان دارد . پروفسور متیو لیپمن پایه گذار برنامه ی آموزشی منسجم به نام " اموزش فلسفه برای کودکان ونوجوانان " می باشد که توسط دبیرخانه فلسفه در بنیاد امام صادق (ع) مبنای کار قرارگرفت و به دلیل ادامه یافتن طرح در پایه های بالاتر نظرات وی ، گسترش ، غنا بخشی ، تکمیل و به روزرسانی گردید.
دراین کلاسها دانش آموزان همچون بزرگسالان فکور، درگفت وگوهای رسمی وجدی شرکت می کنند تا به قدرت بیان شیوا ، مطالبه گری و تصمیم گیری صحیح درزندگی بزرگسالی دست یابند و درآینده فرصتهای طلایی زندگی فردی واجتماعی خودرا از دست ندهند .
این سیاست تربیتی ، درقالب فعالیتهای : داستان های فکری ،نمایش ، بازدیدهای فلسفی ، بازی فکری ، کاردستی ، دارت فلسفی ، بحث کلاسی و تحلیل های منطقی ، حل تمرین و ...انجام می شود .
پس شایان قیدکردن است طرح فلسفه دربنیادامام صادق (ع) نه تنها به پشتوانه علم فلسفه بلکه یاری گرفتن از روانشناسی ،جامعه شناسی و علوم تربیتی درحال رخداد است.
در کلاس فلسفه فرزندان این جامعه ، پرسش و گفت وگو می کنند و به پاسخ های منطقی می رسند که
۱_ تفاوت بین ارزشها وضد ارزشهای اخلاقی واجتماعی چیست ؟
۲- چرا این عامل ارزش است؟
۳- چگونه این ارزش راحفظ وتقویت ودفاع نمایم واز ضد آن دوری گزینم ؟
دراین طرح دانش اموزان به رشد تفکر انتقادی ، منطقی ، مشارکتی وانواع تفکر دیگر خواهند رسید که علت توجه به آیین هایی رفتاری همچون موارد زیر چیست؟
🟡 🔴 مهرورزی ، صبوری وانصاف ، عدالت خواهی و بخشندگی وشجاعت ، تشخیص دوست مناسب از ناباب وقدرت نه گفتن ، دشمنی با مقوله های دروغگویی ، خشم و کینه ورزی ،پایبندی به اعضای خانواده و احترام به تجارب دیگران به عنوان فرصت زندگی به جای تکرار اشتباهات ، تشخیص حقیقتهای اجتماعی از شایعات وسودجویی ها، مدیریت زمان ومنابع وچندین مفهوم فلسفی دیگرراخواهندآموخت......
دراینجا فرزندان شما ، ارزشهای زندگی را کاملا منطقی از ضدارزشها تشخیص خواهندداد و همراه با پذیرش قلبی با بیان شیوای خود شرح می دهند ودر طول عمر خود ازآنها استفاده ودفاع خواهند کرد.
درادامه با ماهمراه باشید...........
✍ نویسنده یادداشت : دکتر نرگس عطریان _ کارشناس علمی طرح فلسفه .
یادداشت دوم ( ادامه) : مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۳
" بسم الله الرحمن الرحیم"
بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع) بادرنظرگرفتن سوابق علمی وتاریخی آموزش فلسفه به کودکان ونوجوانان در سطح جهان وباحس ضرورت اجرا ، برمبنای نیازهای دانش آموزان و درنظر گرفتن وضعیت جامعه ی فعلی وآینده کشور ، به برگزاری طرح فلسفه درمدارس خود پرداخته است .
قدیمی ترین تلاشها در اموزش تفکر ، به تلاشهای سقراط دربین کودکان ،نوجوانان وجوانان عصر خود از طریق گفت وگو های گروهی برمی گردد. این تلاش هرچند ناقص در تاریخ به شیوه های مختلف ادامه یافته است که درارزشهای دینی واجتماعی نیز جایگاه فراوان دارد . پروفسور متیو لیپمن پایه گذار برنامه ی آموزشی منسجم به نام " اموزش فلسفه برای کودکان ونوجوانان " می باشد که توسط دبیرخانه فلسفه در بنیاد امام صادق (ع) مبنای کار قرارگرفت و به دلیل ادامه یافتن طرح در پایه های بالاتر نظرات وی ، گسترش ، غنا بخشی ، تکمیل و به روزرسانی گردید.
دراین کلاسها دانش آموزان همچون بزرگسالان فکور، درگفت وگوهای رسمی وجدی شرکت می کنند تا به قدرت بیان شیوا ، مطالبه گری و تصمیم گیری صحیح درزندگی بزرگسالی دست یابند و درآینده فرصتهای طلایی زندگی فردی واجتماعی خودرا از دست ندهند .
این سیاست تربیتی ، درقالب فعالیتهای : داستان های فکری ،نمایش ، بازدیدهای فلسفی ، بازی فکری ، کاردستی ، دارت فلسفی ، بحث کلاسی و تحلیل های منطقی ، حل تمرین و ...انجام می شود .
پس شایان قیدکردن است طرح فلسفه دربنیادامام صادق (ع) نه تنها به پشتوانه علم فلسفه بلکه یاری گرفتن از روانشناسی ،جامعه شناسی و علوم تربیتی درحال رخداد است.
در کلاس فلسفه فرزندان این جامعه ، پرسش و گفت وگو می کنند و به پاسخ های منطقی می رسند که
۱_ تفاوت بین ارزشها وضد ارزشهای اخلاقی واجتماعی چیست ؟
۲- چرا این عامل ارزش است؟
۳- چگونه این ارزش راحفظ وتقویت ودفاع نمایم واز ضد آن دوری گزینم ؟
دراین طرح دانش اموزان به رشد تفکر انتقادی ، منطقی ، مشارکتی وانواع تفکر دیگر خواهند رسید که علت توجه به آیین هایی رفتاری همچون موارد زیر چیست؟
🟡 🔴 مهرورزی ، صبوری وانصاف ، عدالت خواهی و بخشندگی وشجاعت ، تشخیص دوست مناسب از ناباب وقدرت نه گفتن ، دشمنی با مقوله های دروغگویی ، خشم و کینه ورزی ،پایبندی به اعضای خانواده و احترام به تجارب دیگران به عنوان فرصت زندگی به جای تکرار اشتباهات ، تشخیص حقیقتهای اجتماعی از شایعات وسودجویی ها، مدیریت زمان ومنابع وچندین مفهوم فلسفی دیگرراخواهندآموخت......
دراینجا فرزندان شما ، ارزشهای زندگی را کاملا منطقی از ضدارزشها تشخیص خواهندداد و همراه با پذیرش قلبی با بیان شیوای خود شرح می دهند ودر طول عمر خود ازآنها استفاده ودفاع خواهند کرد.
درادامه با ماهمراه باشید...........
✍ نویسنده یادداشت : دکتر نرگس عطریان _ کارشناس علمی طرح فلسفه .
Forwarded from دبیرستان دخترانه امام صادق (ع)_دوره دوم_واحدتوحید
🌸🌺🌸
خبرمسرت بخش همواره دل راشاد ولحظه هارا ماندگار می سازد واینک خبر شادمانه موفقیت دوگروه از دانش آموزان عزیزمان دررشته علوم انسانی وراهیابی به مرحله کشوری مسابقه لیگ علمی پایا رابه آنها وخانواده بزرگ امام صادق ع تبریک عرض می نماییم .
گروه اول شامل
خانم ها،زهرادیانی،ماندانارادان،نیلوفررضایی هستی اصلانی
وگروه دوم خانم ها مریم شب انگیز،نرگس جعفرپور،رومینانورنیا،بهارحیدرزاده می باشند
که مایه فخر مباهات هستند
دبیرستان دخترانه امام صادق (ع) واحدتوحید
خبرمسرت بخش همواره دل راشاد ولحظه هارا ماندگار می سازد واینک خبر شادمانه موفقیت دوگروه از دانش آموزان عزیزمان دررشته علوم انسانی وراهیابی به مرحله کشوری مسابقه لیگ علمی پایا رابه آنها وخانواده بزرگ امام صادق ع تبریک عرض می نماییم .
گروه اول شامل
خانم ها،زهرادیانی،ماندانارادان،نیلوفررضایی هستی اصلانی
وگروه دوم خانم ها مریم شب انگیز،نرگس جعفرپور،رومینانورنیا،بهارحیدرزاده می باشند
که مایه فخر مباهات هستند
دبیرستان دخترانه امام صادق (ع) واحدتوحید
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔴🔵🔴🔵🔴
گزارش بازدید مدیرعامل محترم بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)، جناب آقای فقیه و معاون محترم آموزشی از دوره های آموزش پاورپوینت و تولید محتوای دیجیتال آموزگاران دبستان روز دوشنبه مورخ ۹۹/۵/۲۵
جناب آقای فقیه، به منظور بازدید و نظارت بر نحوهی برگزاری دورههای آموزشی تولید محتوا و همچنین آگاهی از میزان رضایت آموزگاران، در جلسه آموزشی مربوطه حضور یافتند. ایشان در این جلسه با کلیه آموزگاران به صورت اختصاصی گفتگو داشتند، همچنین آموزگاران با تشکیل میزگردی صمیمانه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود با جناب آقای فقیه پرداختند که مورد توجه ایشان قرار گرفت و دستور برگزاری جلسه فوری با حضور کارشناسان آموزش ابتدایی و نماینده معلمان به منظور بررسی دقیق موارد عنوان شده، صادر نمودند.
آرزو زنگنه-
مسئول آموزش مجازی بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
👇👇👇👇
گزارش بازدید مدیرعامل محترم بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)، جناب آقای فقیه و معاون محترم آموزشی از دوره های آموزش پاورپوینت و تولید محتوای دیجیتال آموزگاران دبستان روز دوشنبه مورخ ۹۹/۵/۲۵
جناب آقای فقیه، به منظور بازدید و نظارت بر نحوهی برگزاری دورههای آموزشی تولید محتوا و همچنین آگاهی از میزان رضایت آموزگاران، در جلسه آموزشی مربوطه حضور یافتند. ایشان در این جلسه با کلیه آموزگاران به صورت اختصاصی گفتگو داشتند، همچنین آموزگاران با تشکیل میزگردی صمیمانه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود با جناب آقای فقیه پرداختند که مورد توجه ایشان قرار گرفت و دستور برگزاری جلسه فوری با حضور کارشناسان آموزش ابتدایی و نماینده معلمان به منظور بررسی دقیق موارد عنوان شده، صادر نمودند.
آرزو زنگنه-
مسئول آموزش مجازی بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
👇👇👇👇
Forwarded from بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
🔴🔵🔴🔵🔴
گزارش بازدید مدیرعامل محترم بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)، جناب آقای فقیه و معاون محترم آموزشی از دوره های آموزش پاورپوینت و تولید محتوای دیجیتال آموزگاران دبستان روز دوشنبه مورخ ۹۹/۵/۲۵
جناب آقای فقیه، به منظور بازدید و نظارت بر نحوهی برگزاری دورههای آموزشی تولید محتوا و همچنین آگاهی از میزان رضایت آموزگاران، در جلسه آموزشی مربوطه حضور یافتند. ایشان در این جلسه با کلیه آموزگاران به صورت اختصاصی گفتگو داشتند، همچنین آموزگاران با تشکیل میزگردی صمیمانه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود با جناب آقای فقیه پرداختند که مورد توجه ایشان قرار گرفت و دستور برگزاری جلسه فوری با حضور کارشناسان آموزش ابتدایی و نماینده معلمان به منظور بررسی دقیق موارد عنوان شده، صادر نمودند.
آرزو زنگنه-
مسئول آموزش مجازی بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
👇👇👇👇
گزارش بازدید مدیرعامل محترم بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق (ع)، جناب آقای فقیه و معاون محترم آموزشی از دوره های آموزش پاورپوینت و تولید محتوای دیجیتال آموزگاران دبستان روز دوشنبه مورخ ۹۹/۵/۲۵
جناب آقای فقیه، به منظور بازدید و نظارت بر نحوهی برگزاری دورههای آموزشی تولید محتوا و همچنین آگاهی از میزان رضایت آموزگاران، در جلسه آموزشی مربوطه حضور یافتند. ایشان در این جلسه با کلیه آموزگاران به صورت اختصاصی گفتگو داشتند، همچنین آموزگاران با تشکیل میزگردی صمیمانه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود با جناب آقای فقیه پرداختند که مورد توجه ایشان قرار گرفت و دستور برگزاری جلسه فوری با حضور کارشناسان آموزش ابتدایی و نماینده معلمان به منظور بررسی دقیق موارد عنوان شده، صادر نمودند.
آرزو زنگنه-
مسئول آموزش مجازی بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق(ع)
👇👇👇👇