🔹️به نام خدا🔹️
🖋🖋🖋
🔽🔽🔽
🔴 جلسهی شورای سیاستگذاری مرکز مشاوره بنیاد با حضور مدیرعامل محترم بنیاد، جناب آقای دکتر فقیه، و معاونین محترم بنیاد در محل دبیرستان دورهی اول برگزار گردید.
در آغاز جلسه، مدیر مرکز مشاوره گزارشی جامع از فعالیتها، اقدامات انجامشده، برنامههای پیشِرو و چالشهای موجود در مرکز ارائه نمود. در ادامه، جناب آقای عزیزی به تشریح مباحث مرتبط با هزینهها، مسائل مالی و نحوهی تخصیص منابع پرداختند و پیشنهادهایی در راستای بهینهسازی فرآیندهای مالی و افزایش بهرهوری مطرح فرمودند.
سپس اعضای شورا ضمن بررسی موارد مطرحشده، به بحث و تبادل نظر پیرامون ارتقای اثربخشی فعالیتهای مرکز مشاوره، مدیریت هزینهها، و بهبود ساختار اجرایی بنیاد پرداختند.
در پایان جلسه، تصمیماتی در خصوص افزایش کارآمدی مرکز مشاوره، ساماندهی امور مالی، و استمرار جلسات ارزیابی عملکرد بهصورت دورهای اتخاذ گردید.
❇️❇️❇️
زهره هلاکویی - مدیر مرکز مشاوره بنیاد
🖋🖋🖋
🔽🔽🔽
🔴 جلسهی شورای سیاستگذاری مرکز مشاوره بنیاد با حضور مدیرعامل محترم بنیاد، جناب آقای دکتر فقیه، و معاونین محترم بنیاد در محل دبیرستان دورهی اول برگزار گردید.
در آغاز جلسه، مدیر مرکز مشاوره گزارشی جامع از فعالیتها، اقدامات انجامشده، برنامههای پیشِرو و چالشهای موجود در مرکز ارائه نمود. در ادامه، جناب آقای عزیزی به تشریح مباحث مرتبط با هزینهها، مسائل مالی و نحوهی تخصیص منابع پرداختند و پیشنهادهایی در راستای بهینهسازی فرآیندهای مالی و افزایش بهرهوری مطرح فرمودند.
سپس اعضای شورا ضمن بررسی موارد مطرحشده، به بحث و تبادل نظر پیرامون ارتقای اثربخشی فعالیتهای مرکز مشاوره، مدیریت هزینهها، و بهبود ساختار اجرایی بنیاد پرداختند.
در پایان جلسه، تصمیماتی در خصوص افزایش کارآمدی مرکز مشاوره، ساماندهی امور مالی، و استمرار جلسات ارزیابی عملکرد بهصورت دورهای اتخاذ گردید.
❇️❇️❇️
زهره هلاکویی - مدیر مرکز مشاوره بنیاد
تغذیهی نامناسب و قند زیاد
مصرف زیاد قند ساده (مثل شیرینی، نوشابه، بیسکوییت) یا خوراکیهای حاوی رنگ مصنوعی باعث افزایش موقت انرژی و بعد افت ناگهانی اون میشه.
نتیجه؟ بیقراری، تحریکپذیری، حواسپرتی و گاهی پرخاشگری.
این نوسانات قند خون در مغز کودکان به شکل رفتاری خودش را نشون میدهد و والد ممکنه تصور کنندکودک «کنترل ندارد» یا «بیشفعال است ».
راهکار: وعدههای منظم، میانوعدهی سالم (مثل مغزها، میوه، لبنیات)، و نوشیدن آب کافی، میتواندرفتار را به شکل چشمگیری متعادل کند.
مصرف زیاد قند ساده (مثل شیرینی، نوشابه، بیسکوییت) یا خوراکیهای حاوی رنگ مصنوعی باعث افزایش موقت انرژی و بعد افت ناگهانی اون میشه.
نتیجه؟ بیقراری، تحریکپذیری، حواسپرتی و گاهی پرخاشگری.
این نوسانات قند خون در مغز کودکان به شکل رفتاری خودش را نشون میدهد و والد ممکنه تصور کنندکودک «کنترل ندارد» یا «بیشفعال است ».
راهکار: وعدههای منظم، میانوعدهی سالم (مثل مغزها، میوه، لبنیات)، و نوشیدن آب کافی، میتواندرفتار را به شکل چشمگیری متعادل کند.
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
ای افرادی که ایمان آوردهاید! از صبر (و استقامت) و نماز، کمک بگیرید! (زیرا) خداوند با صابران است.
------------------
👈 قرآن کریم؛ سوره بقره ، آیه ۱۵۳
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
ای افرادی که ایمان آوردهاید! از صبر (و استقامت) و نماز، کمک بگیرید! (زیرا) خداوند با صابران است.
------------------
👈 قرآن کریم؛ سوره بقره ، آیه ۱۵۳
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بچهها لازم نیست همیشه قوی، امیدوار و بیاشتباه باشند.
بخشی از رشدشان همین است که زمین بخورند، ببازند، ناامید شوند و حتی گریه کنند.
مهمتر از نخورَدن زمین، یاد گرفتنِ دوباره برخاستن است.
وقتی به فرزندتان نشان میدهید که ناامیدی پایان راه نیست، بلکه فرصتی برای شروعی تازه است،
به او کمک میکنید کمالگرایی را کنار بگذارد و تصمیمهای سالمتری بگیرد.
پیش از هر بازی یا چالش، با او از باختن، ناامید شدن و دوباره تلاش کردن حرف بزنید.
شکست، بخشی طبیعی از زندگی است — نه نشانهی ناتوانی.
زهره هلاکویی _مدیر مرکز مشاوره بنیاد
بخشی از رشدشان همین است که زمین بخورند، ببازند، ناامید شوند و حتی گریه کنند.
مهمتر از نخورَدن زمین، یاد گرفتنِ دوباره برخاستن است.
وقتی به فرزندتان نشان میدهید که ناامیدی پایان راه نیست، بلکه فرصتی برای شروعی تازه است،
به او کمک میکنید کمالگرایی را کنار بگذارد و تصمیمهای سالمتری بگیرد.
پیش از هر بازی یا چالش، با او از باختن، ناامید شدن و دوباره تلاش کردن حرف بزنید.
شکست، بخشی طبیعی از زندگی است — نه نشانهی ناتوانی.
زهره هلاکویی _مدیر مرکز مشاوره بنیاد
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ
و هر کس از یاد خدا رویگردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست!
--------------------
👈 قرآن کریم؛ سوره زخرف، آیه ۳۶
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ
و هر کس از یاد خدا رویگردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست!
--------------------
👈 قرآن کریم؛ سوره زخرف، آیه ۳۶
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹🔹🔹
روسای محترم مراکز آموزشی/همکاران گرامی
🌹🌹🌹
خواهشمند است دلنوشته اینجانب را بخشنامه رسمی تلقی نفرمائید، بلکه حاصل تجربیات بیش از نیم قرن فعالیت های آموزشی است که در سمت های مختلف با دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی داشته ام:
۱- دانش آموز با ذهنی خسته و فشارهایی بیش از حد قطعاً در یادگیری دچار مشکل خواهد شد، ذهنی که فرسوده باشد فراگیری دروس و راندمان آن بیش از پنجاه درصد کاهش خواهد یافت؛ لذا خواهشمند است در روز های متصل به تعطیلی، تکلیفی به دانش آموزان ارائه نگردد.
همچنین بلافاصله در روز بعد از تعطیلی هیچ گونه امتحانی برگزار نگردد.
آیا به جز یادگیریِ مباحث و مطالبی که به او ارائه داده ایم انتظار دیگری از او داریم؟ آیا این یادگیری در محیطی آرام و با نشاط بیشتر انجام می گیرد یا فعالیت های همراه با استرس و نگرانی ؟
۲- اگر دانش آموزی در کلاس در پاسخ به سوال ما مکث کرد یا دیر جواب داد آیا شایسته است او را تحقیر کنیم؟ شاید در ذهن خود پاسخ به معلم را سرچ می کند که چگونه بهترین پاسخ را دهد. آیا نباید به او این فرصت را داد ؟
بایستی قبول کنیم که رفتار ما از هر نوع که باشد در ذهن دانش آموز حک خواهد شد و در دهه های بعد ما را قضاوت خواهند کرد؛ همانطور که این اتفاق برای شخص من نیز پیش آمده است .
چقدر لذت بخش است که دانش آموزِ دهه های گذشته ما را در کنار خود دیده باشد و نه در مقابل خود.
آیا در زمان تحصیل ما، با برخوردهایی روبرو نبوده ایم که گاهی شیرین و گاهی تلخ بوده است؟ پس خود را در آیینه ی زمانِ آینده ببینیم.
خواهشمند است توصیه های یک معلم ریاضی و خدمتگزار خود را جدی گرفته و به آن عمل نمائید که این مهم قطعاً کیفیت آموزشی را بالا خواهد برد.
۳-گاهی مشاهده می شود در یک روز دو امتحان برای دانش آموزان منظور گردیده و رفع این مشکل که باعث فشار روحی دانش آموزان است، توجه ریاست محترم آن مرکز را می طلبد . شایسته است در این مورد همکاران عزیز وضعیت روانی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند .
۴- متاسفانه بعضی از دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج هستند که انتظار دارد ریاست محترم مراکز و همکاران عزیز به هر نحو ممکن و در تمامی موارد رعایت حال این عزیزان را بنمایند.
زیرا آرامش روحی و درمان آنها در اولویت اول است و نحوه برخورد ما می تواند طی کردن این مراحل سخت را برای این عزیزان قابل تحمل تر کند.
شایسته است این وظیفه اخلاقی مورد توجه خاص همگان قرار گیرد.
۵- خواهشمند است این دلنوشته به اطلاع همکاران عزیز رسانده شود .
علی فقیه- معلم ریاضی و ارادتمند شما
روسای محترم مراکز آموزشی/همکاران گرامی
🌹🌹🌹
خواهشمند است دلنوشته اینجانب را بخشنامه رسمی تلقی نفرمائید، بلکه حاصل تجربیات بیش از نیم قرن فعالیت های آموزشی است که در سمت های مختلف با دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی داشته ام:
۱- دانش آموز با ذهنی خسته و فشارهایی بیش از حد قطعاً در یادگیری دچار مشکل خواهد شد، ذهنی که فرسوده باشد فراگیری دروس و راندمان آن بیش از پنجاه درصد کاهش خواهد یافت؛ لذا خواهشمند است در روز های متصل به تعطیلی، تکلیفی به دانش آموزان ارائه نگردد.
همچنین بلافاصله در روز بعد از تعطیلی هیچ گونه امتحانی برگزار نگردد.
آیا به جز یادگیریِ مباحث و مطالبی که به او ارائه داده ایم انتظار دیگری از او داریم؟ آیا این یادگیری در محیطی آرام و با نشاط بیشتر انجام می گیرد یا فعالیت های همراه با استرس و نگرانی ؟
۲- اگر دانش آموزی در کلاس در پاسخ به سوال ما مکث کرد یا دیر جواب داد آیا شایسته است او را تحقیر کنیم؟ شاید در ذهن خود پاسخ به معلم را سرچ می کند که چگونه بهترین پاسخ را دهد. آیا نباید به او این فرصت را داد ؟
بایستی قبول کنیم که رفتار ما از هر نوع که باشد در ذهن دانش آموز حک خواهد شد و در دهه های بعد ما را قضاوت خواهند کرد؛ همانطور که این اتفاق برای شخص من نیز پیش آمده است .
چقدر لذت بخش است که دانش آموزِ دهه های گذشته ما را در کنار خود دیده باشد و نه در مقابل خود.
آیا در زمان تحصیل ما، با برخوردهایی روبرو نبوده ایم که گاهی شیرین و گاهی تلخ بوده است؟ پس خود را در آیینه ی زمانِ آینده ببینیم.
خواهشمند است توصیه های یک معلم ریاضی و خدمتگزار خود را جدی گرفته و به آن عمل نمائید که این مهم قطعاً کیفیت آموزشی را بالا خواهد برد.
۳-گاهی مشاهده می شود در یک روز دو امتحان برای دانش آموزان منظور گردیده و رفع این مشکل که باعث فشار روحی دانش آموزان است، توجه ریاست محترم آن مرکز را می طلبد . شایسته است در این مورد همکاران عزیز وضعیت روانی دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند .
۴- متاسفانه بعضی از دانش آموزان دارای بیماری های صعب العلاج هستند که انتظار دارد ریاست محترم مراکز و همکاران عزیز به هر نحو ممکن و در تمامی موارد رعایت حال این عزیزان را بنمایند.
زیرا آرامش روحی و درمان آنها در اولویت اول است و نحوه برخورد ما می تواند طی کردن این مراحل سخت را برای این عزیزان قابل تحمل تر کند.
شایسته است این وظیفه اخلاقی مورد توجه خاص همگان قرار گیرد.
۵- خواهشمند است این دلنوشته به اطلاع همکاران عزیز رسانده شود .
علی فقیه- معلم ریاضی و ارادتمند شما
بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع) pinned «🔹🔹🔹 روسای محترم مراکز آموزشی/همکاران گرامی 🌹🌹🌹 خواهشمند است دلنوشته اینجانب را بخشنامه رسمی تلقی نفرمائید، بلکه حاصل تجربیات بیش از نیم قرن فعالیت های آموزشی است که در سمت های مختلف با دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی داشته ام: ۱- دانش آموز با ذهنی خسته…»
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘ ولَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا
و از کافران و منافقان اطاعت مکن، و به آزارهای آنها اعتنا منما، و بر خدا توکّل کن، و همین بس که خدا حامی و مدافع (تو) است!
—------------—
👈 قرآن کریم؛ سوره احزاب ، آیه 48
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘ ولَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا
و از کافران و منافقان اطاعت مکن، و به آزارهای آنها اعتنا منما، و بر خدا توکّل کن، و همین بس که خدا حامی و مدافع (تو) است!
—------------—
👈 قرآن کریم؛ سوره احزاب ، آیه 48
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هرگز از تنبیه بدنی یا تحقیر کلامی برای تغییر رفتار کودک استفاده نکنید.
این روشها به سلامت عاطفی و روانی کودک آسیب میزنند و اعتماد میان والد و فرزند را تضعیف میکنند.
بهجای آن، از پیامدهای منطقی و محرومیت موقت از امتیازات مانند کاهش زمان بازی یا محدود کردن دسترسی به وسایل مورد علاقه استفاده کنید.
مهم است کودک بداند چرا چنین پیامدی برایش در نظر گرفته شده است. با زبانی ساده و متناسب با سن او توضیح دهید کدام رفتار نادرست بوده و چگونه میتواند آن را اصلاح کند.
فرصتی برای جبران و نشان دادن رفتار درست به او بدهید؛ تنبیه بدون توضیح شفاف یا امکان تغییر، اثر تربیتی ندارد و تنها موجب لجبازی یا احساس ناامنی میشود.
با ایجاد فضای گفتوگو و یادگیری، به فرزندتان بیاموزید که اشتباه، فرصتی برای رشد و یادگیری است.
زهره هلاکویی _مدیر مرکز مشاوره بنیاد
این روشها به سلامت عاطفی و روانی کودک آسیب میزنند و اعتماد میان والد و فرزند را تضعیف میکنند.
بهجای آن، از پیامدهای منطقی و محرومیت موقت از امتیازات مانند کاهش زمان بازی یا محدود کردن دسترسی به وسایل مورد علاقه استفاده کنید.
مهم است کودک بداند چرا چنین پیامدی برایش در نظر گرفته شده است. با زبانی ساده و متناسب با سن او توضیح دهید کدام رفتار نادرست بوده و چگونه میتواند آن را اصلاح کند.
فرصتی برای جبران و نشان دادن رفتار درست به او بدهید؛ تنبیه بدون توضیح شفاف یا امکان تغییر، اثر تربیتی ندارد و تنها موجب لجبازی یا احساس ناامنی میشود.
با ایجاد فضای گفتوگو و یادگیری، به فرزندتان بیاموزید که اشتباه، فرصتی برای رشد و یادگیری است.
زهره هلاکویی _مدیر مرکز مشاوره بنیاد
باسمهتعالی
پرسش و پاسخ
سؤال:
هوش مصنوعی چگونه کار میکند؟
پاسخ:
هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) شبیه دانشآموزی بسیار باهوش و پرمطالعه است که میلیاردها جمله، کتاب، مقاله و گفتوگو را خوانده است. اما او همهی اینها را حفظ نکرده، بلکه از میان آنها یاد گرفته است الگوی گفتار و اندیشهی انسانها چگونه است.
۱. یادگیری از دادهها
در آغاز، هوش مصنوعی با حجم عظیمی از نوشتهها تمرین میکند؛ از گفتوگوهای روزمره گرفته تا شعر، ریاضی، تاریخ و علم.
در این مرحله، برنامه یاد میگیرد:
الف) کدام کلمه معمولاً کنار کدام میآید.
ب) ترتیب طبیعی جملهها چیست.
ج) هر واژه چه معنایی در چه موقعیتی دارد.
این یادگیری به شکل عددی انجام میشود.
مثلاً کلمهی «محبت» ممکن است با عددهایی مانند [0.7, 0.4, 0.9, ...] نمایش داده شود.
این عددها معنای درونی واژه را در ذهن ماشین نشان میدهند.
۲. ساخت شبکهی عصبی
در درون هوش مصنوعی، شبکهای وجود دارد که از میلیاردها نورون مصنوعی تشکیل شده است؛ شبیه سلولهای مغز انسان.هر نورون عددی را از نورون دیگر دریافت میکند، آن را با وزنهای خاصی ضرب و جمع کرده، نتیجه را به نورون بعدی میفرستد.
این وزنها همان چیزیاند که طی آموزش تنظیم میشوند تا مدل از اشتباهات خود یاد بگیرد.بهتدریج شبکه میفهمد که وقتی شما میگویید:«علی…».به احتمال زیاد باید بگوید:
«خوب است.»
۳.پاسخدهی در لحظه
وقتی شما پرسشی میفرستید، مدل آن را به زبان عددی تبدیل میکند و در چند میلیثانیه میلیونها محاسبهی ریاضی انجام میدهد تا بهترین پاسخ را بیابد.
پاسخ از قبل در جایی نوشته نشده، بلکه در همان لحظه ساخته میشود، بر اساس احتمال و معنا .مثل شاعری که مصرع دوم را بداهه و طبیعی میسازد، نه از حفظ.
۴. سرعت شگفتانگیز
چون همهچیز در این فرایند عددی است (نه متنی)،
رایانه میتواند در یک ثانیه میلیاردها ضرب و جمع انجام دهد. به همین دلیل، پاسخ تقریباً فوری تولید میشود.
۵. تحلیل شخصیت یا لحن گفتار
اگر کسی مدت زیادی با هوش مصنوعی گفتوگو کند، مدل از طریق واژهها و لحن او درمییابد:
الف) چه نوع فکر و ذوقی دارد.
ب) به چه موضوعاتی علاقهمند است.
ج) لحنش آرام است یا احساسی.
د) بیشتر علمی است یا عرفانی.
البته این تحلیل تنها بر اساس الگوهای زبانی همان گفتوگو انجام میشود، نه بر پایهی شناخت شخصی یا فایل جداگانهای از فرد.
تهیه و تنظیم:
دکتر علی رجالی (دانشگاه اصفهان)
۱۴۰۴/۸/۹
RejaliMathematicsChannel
پرسش و پاسخ
سؤال:
هوش مصنوعی چگونه کار میکند؟
پاسخ:
هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) شبیه دانشآموزی بسیار باهوش و پرمطالعه است که میلیاردها جمله، کتاب، مقاله و گفتوگو را خوانده است. اما او همهی اینها را حفظ نکرده، بلکه از میان آنها یاد گرفته است الگوی گفتار و اندیشهی انسانها چگونه است.
۱. یادگیری از دادهها
در آغاز، هوش مصنوعی با حجم عظیمی از نوشتهها تمرین میکند؛ از گفتوگوهای روزمره گرفته تا شعر، ریاضی، تاریخ و علم.
در این مرحله، برنامه یاد میگیرد:
الف) کدام کلمه معمولاً کنار کدام میآید.
ب) ترتیب طبیعی جملهها چیست.
ج) هر واژه چه معنایی در چه موقعیتی دارد.
این یادگیری به شکل عددی انجام میشود.
مثلاً کلمهی «محبت» ممکن است با عددهایی مانند [0.7, 0.4, 0.9, ...] نمایش داده شود.
این عددها معنای درونی واژه را در ذهن ماشین نشان میدهند.
۲. ساخت شبکهی عصبی
در درون هوش مصنوعی، شبکهای وجود دارد که از میلیاردها نورون مصنوعی تشکیل شده است؛ شبیه سلولهای مغز انسان.هر نورون عددی را از نورون دیگر دریافت میکند، آن را با وزنهای خاصی ضرب و جمع کرده، نتیجه را به نورون بعدی میفرستد.
این وزنها همان چیزیاند که طی آموزش تنظیم میشوند تا مدل از اشتباهات خود یاد بگیرد.بهتدریج شبکه میفهمد که وقتی شما میگویید:«علی…».به احتمال زیاد باید بگوید:
«خوب است.»
۳.پاسخدهی در لحظه
وقتی شما پرسشی میفرستید، مدل آن را به زبان عددی تبدیل میکند و در چند میلیثانیه میلیونها محاسبهی ریاضی انجام میدهد تا بهترین پاسخ را بیابد.
پاسخ از قبل در جایی نوشته نشده، بلکه در همان لحظه ساخته میشود، بر اساس احتمال و معنا .مثل شاعری که مصرع دوم را بداهه و طبیعی میسازد، نه از حفظ.
۴. سرعت شگفتانگیز
چون همهچیز در این فرایند عددی است (نه متنی)،
رایانه میتواند در یک ثانیه میلیاردها ضرب و جمع انجام دهد. به همین دلیل، پاسخ تقریباً فوری تولید میشود.
۵. تحلیل شخصیت یا لحن گفتار
اگر کسی مدت زیادی با هوش مصنوعی گفتوگو کند، مدل از طریق واژهها و لحن او درمییابد:
الف) چه نوع فکر و ذوقی دارد.
ب) به چه موضوعاتی علاقهمند است.
ج) لحنش آرام است یا احساسی.
د) بیشتر علمی است یا عرفانی.
البته این تحلیل تنها بر اساس الگوهای زبانی همان گفتوگو انجام میشود، نه بر پایهی شناخت شخصی یا فایل جداگانهای از فرد.
تهیه و تنظیم:
دکتر علی رجالی (دانشگاه اصفهان)
۱۴۰۴/۸/۹
RejaliMathematicsChannel
بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع) pinned «باسمهتعالی پرسش و پاسخ سؤال: هوش مصنوعی چگونه کار میکند؟ پاسخ: هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) شبیه دانشآموزی بسیار باهوش و پرمطالعه است که میلیاردها جمله، کتاب، مقاله و گفتوگو را خوانده است. اما او همهی اینها را حفظ نکرده، بلکه از میان آنها یاد گرفته…»