بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
4.14K subscribers
7.19K photos
1.09K videos
88 files
1.47K links
برای ارتباط با مدیریت کانال با شناسه زیر در تماس باشید @besadegh_admin
Download Telegram
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرحیم

و لاٰ تَرْكَنُوا إِلَى اَلَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ اَلنّٰارُ وَ مٰا لَكُمْ مِنْ دُونِ اَللّٰهِ مِنْ أَوْلِيٰاءَ ثُمَّ لاٰ تُنْصَرُونَ

و به کسانى که ستم کرده اند متمایل مشوید که آتش [دوزخ ] به شما مى رسد، و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود، و سرانجام یارى نخواهید شد.
—------------------------—
👈 (قرآن کریم؛ سوره هود، آیه ۱۱۳)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

☘️ و لَا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحًا  إِنَّكَ لَنْ تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَلَنْ تَبْلُغَ الْجِبَالَ طُولًا

و روی زمین، با تکبر راه مرو! تو نمی‌توانی زمین را بشکافی، و طول قامتت هرگز به کوه‌ها نمی‌رسد!

—---------------------
👈 (قرآن کریم؛ سوره اسراء، آیه 37)
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#پیام_مشاور(روز پنجشنبه )

بزرگ‌ترین شلاقی که بر جسم و جان کودک فرود می‌آوریم، مقایسه است.
همان زخمی که آهسته می‌نشیند، می‌ماند، و تبدیل به خشم و نفرتی پنهان می‌شود.

کودکی که مدام با دیگران سنجیده می‌شود، آرام‌آرام می‌آموزد که هرگز کافی نیست.
توی دلش خراشی شکل می‌گیرد که بعدها به حسادت، حقارت، خشم، و بی‌اعتمادی تبدیل می‌شود.

شلاق مقایسه، او را به سوی قله‌هایی می‌راند که موهوم، دست‌نیافتنی و ساخته ذهن دیگرانند.
در این مسیر، کودک می‌بیند که ارزش‌ها همیشه در اختیار «دیگران» است؛
و اینجاست که بذر تلخ حسرت و نفرت در دلش کاشته می‌شود.

انسان‌های زخمی، روابط زخمی می‌سازند.
و آنچه ما امروز در جامعه می‌بینیم، بخشی از محصول همین مقایسه‌های نادیده و روزمره است.

زهره هلاکویی
مدیر مرکز مشاوره بنیاد امام صادق(ع)
با سلام و احترام
بدین‌وسیله مراتب تقدیر و تشکر صمیمانه خود را از حضور ارزشمند مدیر عامل محترم بنیاد امام صادق ( ع) جناب آقای دکتر علی فقیه و معاون ارجمندایشان در مدرسه اعلام می‌داریم.

حضور شما در جمع دانش‌آموزان و گفت‌وگوهای سازنده‌ای که با آنان داشتید، انگیزه و امید تازه‌ای در دل‌شان ایجاد کرد و باعث شد مسیر آینده‌ی تحصیلی خود را با دیدی روشن‌تر دنبال کنند. همچنین نشست صمیمانه و تعامل سازنده شما با دبیران محترم، موجب دلگرمی و تقویت همکاری‌های آموزشی گردید و نقش مهمی در ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی–یادگیری داشت.

ضمن قدردانی از زمانی که برای این دیدار اختصاص دادید، از تلاش‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ شما در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مدرسه صمیمانه سپاسگزاریم و توفیقات روزافزونتان را از خداوند متعال خواستاریم.

با احترام _دوامی
مدیر دبیرستان دخترانه امام صادق (ع)
۲۰ نوامبر «روز جهانی فلسفه» است. روزی که یادمان می‌اندازد فکر کردن فقط کار بزرگسال‌ها نیست؛ یک هنرِ انسانی است که از دلِ نوجوانی شروع می‌شود.

فلسفه برای نوجوانان یعنی جرأت پرسشگری!

در سن نوجوانی، ذهن مثل زمین باران‌خورده است؛ نرم، آماده، و مشتاق ریشه‌دواندن اندیشه‌ها. فلسفه کمک می‌کند نوجوان خودش را از میان صداهای بلندِ دنیا پیدا کند؛ بفهمد که آزاد است، انتخاب دارد و می‌تواند «معنای زندگی‌اش» را خودش بسازد، نه اینکه فقط به او تحمیل شود.

فلسفه به نوجوان یاد می‌دهد:

آرام و عمیق فکر کند در زمانی که همه چیز تند و سطحی است؛

سؤال‌های خوب بپرسد وقتی جهان پر از پاسخ‌های آماده است؛

گفت‌وگو کند نه جدال، چون حقیقت در میدان جنگ پیدا نمی‌شود، در میدان گفت‌وگو پیدا می‌شود؛

و جرأت کند متفاوت باشد؛ چون هر تغییر بزرگی با یک «چرای؟» کوچک شروع شده است.


فلسفه برای نوجوانان فقط درس نیست؛ چراغی است که در دست‌شان می‌گذاریم تا در راه‌های تاریکِ «کیستم؟ کجا می‌روم؟» روشنایی پیدا کنند.
روز فلسفه مبارک!

مهین برخورداری
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید...

—------------—
👈 قرآن کریم؛ سوره احزاب ، آیه 70
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

☘️ ولِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يَوْمَئِذٍ يَخْسَرُ الْمُبْطِلُونَ

مالکیّت و حاکمیّت آسمانها و زمین برای خداست؛ و آن روز که قیامت برپا شود اهل باطل زیان می‌بینند!

--------------------
👈 قرآن کریم؛ سوره جاثیه ، آیه ‍۲۷
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔷️ نوزدهمین دوره از مسابقه ایلیمپیاد

🔸 ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم

🔸 تاریخ برگزاری: ۷ آذر ۱۴۰۴

🔸تمدید مهلت ثبت‌نام: تا ۴ آذر ۱۴۰۴

🔸 لینک ثبت‌نام:
https://reg.mathhouse.org/mathGame/gameRegister.html?game=75

🔸 اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه سوالات
https://isf.mathhouse.org/?p=38412

🔸 هر مدرسه می‌تواند ۵ تیم را معرفی کند که با ۲۰ درصد تخفیف در این مسابقه شرکت کنند.
🔷
نتایج مسابقات شطرنج دوره متوسطه اول پسرانه آموزشگاه های ناحیه ۳
کسب مقام اول تیمی در میان ۲۱ تیم، توسط دانش‌آموزان عزیز
کیارش تقدسی، کیارش فانی‌ثانی، پرهام بزرگزاد و سام ترابی
و همچنین مقام دوم انفرادی توسط آقای سام ترابی و مقام سوم انفرادی توسط آقای پرهام بزرگزاد
را به خانواده بزرگ بنیاد و دوره متوسطه اول پسرانه تبریک عرض می‌کنیم.


راحیل اشرفی_کارشناس تربیت بدنی بنیاد
بنیاد فرهنگی، آموزشی امام صادق (ع)
نتایج مسابقات شطرنج دوره متوسطه اول پسرانه آموزشگاه های ناحیه ۳ کسب مقام اول تیمی در میان ۲۱ تیم، توسط دانش‌آموزان عزیز کیارش تقدسی، کیارش فانی‌ثانی، پرهام بزرگزاد و سام ترابی و همچنین مقام دوم انفرادی توسط آقای سام ترابی و مقام سوم انفرادی توسط آقای پرهام…
🌸🌺🌸
با تشکر و تبریک  به دانش آموزان عزیز جهت کسب مقام های اول،دوم و سوم در مسابقات شطرنج از دبیرستان پسرانه دوره اول

همچنین سپاس و قدردانی از زحمات و تلاش های جناب آقای معینی مدیریت محترم و مربی محترم تربیت بدنی سرکار خانم راحیل اشرفی و جناب آقای خدادادزاده


دفتربنیادفرهنگی‌آموزشی‌امام‌صادق(ع)
⚠️با سردتر شدن هوا و افزایش حضور افراد در فضاهای بسته، میزان گردش و انتشار ویروس آنفولانزا بیشتر می‌شود. کاهش تهویه به دلیل سردی هوا ، تماس نزدیک افراد و تضعیف نسبی سیستم ایمنی باعث می‌شود ویروس فرصت بیشتری برای انتقال پیدا کند و شیوع بیماری افزایش یابد.
🩻آلودگی هوا نیز می‌تواند به شیوع و شدت آنفولانزا کمک کند. ذرات معلق و گازهای آلاینده مسیرهای تنفسی را تحریک و سیستم ایمنی مخاط را تضعیف می‌کنند، در نتیجه ویروس راحت‌تر بدن را آلوده می‌کند. همچنین هوای آلوده معمولاً با شرایط سرد و پایدار همراه است که دوام ویروس در هوا را افزایش می‌دهد و احتمال انتقال آن را بیشتر می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که افراد ساکن در مناطق آلوده، احتمال ابتلا به فرم شدیدتر آنفولانزا و عوارض ریوی بیشتری دارند.
🧫🔬 بر اساس گزارش‌های فصل جاری، سویۀ غالب امسال آنفولانزای نوع A، زیرگروه H3N2 است که سرعت انتقال بالاتری نسبت به برخی سویه‌های دیگر دارد.
در صورت ابتلا، فرد از حدود یک روز پیش از شروع علائم تا پنج روز پس از آن قادر به انتقال بیماری به دیگران است.

🤒آنفولانزا معمولاً با تب نسبتاً ناگهانی آغاز می‌شود و با علائمی مانند سرفه خشک، گلودرد، بدن‌درد، سردرد، خستگی و آبریزش یا گرفتگی بینی همراه است. در برخی کودکان علائم گوارشی مانند تهوع یا اسهال نیز مشاهده می‌شود. شدت علائم در افراد مختلف متفاوت است و در گروه‌های حساس می‌تواند شدیدتر ظاهر شود.
🩺توجه داشته باشید که از خودتشخیصی و خوددرمانی هنگام ابتلا به آنفولانزا خودداری فرمایید و در صورت شدت گرفتن علائم یا طولانی شدن تب حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای پیشگیری از ابتلا و کاهش انتشار بیماری، رعایت چند نکته ضروری است:
۱. 🫧🧴شست‌وشوی منظم دست‌ها
۲. 🪟تهویۀ مناسب کلاس‌ها حتی در مدت‌های کوتاه
۳. 😷استفاده از ماسک توسط افرادی که علائم دارند و پرهیز از حضور دانش‌آموزان بیمار در مدرسه تا حداقل یک روز پس از قطع تب
۴.😴 استراحت کافی
۵.🍵مصرف مایعات
رعایت این موارد نقش قابل توجهی در کنترل شیوع آنفولانزا خصوصا در محیط‌های آموزشی و مدرسه دارد.
زهرا نیلی خواجو _ مراقب سلامت